Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Xbox 360

2011.12.30. 15:30 :: szogyenyi

A tavalyi PlayStation 2-t bemutató cikkemhez hasonlóan ma ismét egy különleges irománnyal rukkoltam elő. Most a jelenlegi konzolgeneráció egyik legvitásabb résztvevőjéről, az Xbox 360 konzolról lesz szó. Most is, mint tavaly, a legtöbb forrásanyagot a Wikipédiáról gyűjtöttem össze.

Az Xbox 360 egy a Microsoft, IBM, ATI, Samsung, SiS által fejlesztett hetedik generációs játékkonzol, az Xbox utódja. A készüléket 2005 május 12-én mutatták be először. Legfőbb vetélytársai a Sony PlayStation 3 és a Wii. A konzol fejlesztése még 2003 elején elkezdődött, majd látván, hogy a konkurens Sony is készíti már a következő generációs konzolját, piacra is dobták 2005-ben. (A PlayStation 3 ezzel ellentétben csak rá egy bő évvel, 2006 November 11-én jelent meg) Sajnos a korai indulás nem éppen hozta el a várva várt sikert, hiszen a gépek többsége sajnos megrongálódott. Ezt a jelenséget nevezzük 3 Ledes hibának, vagy RROD-nek. (Red Ring of Death). A probléma forrása a gép helytelen hűtésében jelentkezett, ami miatt az alaplapra integrált GPU chip lábai felszakadtak és kontakthiba jelentkezett. Ezt az idő múlásával úgy próbálták kiküszöbölni, hogy az eredeti Xbox 360 után kiadtak még 2 módosított gépet (Falcon és Jasper kódnévre keresztelve) Maga a konzol erőforrásai ugyan nem változtak, viszont a felépítése és a hűtéskezelés igen, így kevesebb volt arra az esély, hogy a hibajelenség újból bekövetkezik majd használat közben. Persze ezen kívül problémák akadtak a lemez meghajtóval is, amit szintén cseréltek a későbbi szériákban. Bár ebben közbejátszott az is, hogy alig 1 év alatt sikerült a hackereknek feltörniük a konzol védelmét. Tavaly augusztusban jelent meg a konzol újragondolt változata, az Xbox 360 Slim. A gép valamivel kisebb lett elődjeihez képest, formája kissé megváltozott, burkolata fényes, és tartalmaz beépített Wi-Fi-t is.

Mielőtt bármibe is belebonyolódnánk, vessünk rá egy pillantást, milyen konfiguráció rejtőzik a kasztni alatt:

CPU:

  • PowerPC-alapú CPU
  • 90 nm csíkszélesség (Jasper típusú alaplapokon 65 nm)
  • 3 szimmetrikus mag, egyenként 3,2 GHz-en
  • 1 MB L2 cache
  • 95,2 gigaflops művelet

VGA:

  • 4 milliárd képpont/másodperces ATI GPU
  • 65 nm csíkszélesség Jasper típusú alaplapokon
  • 500 MHz-es órajel
  • 10 MB eDRAM
  • 12-utas lebegőpontos shader futószalag

Memória:

  • 256 MB, 700 MHz GDDR3 RAM
  • 12,4 GB/s memória busz-sávszélesség
  • 64 GB/s memória sávszélesség az EDRAM felé
  • 18,6 GB/s frontside busz

Merevlemez:

  • 20, 60, 120 vagy 250 GB-os lehet

Audio:

  • Többcsatornás Dolby-Surround-kimenet
  • 48 kHz 16-bit audio kimenet
  • 16-bit processing
  • 64 audio csatorna

Az Xbox 360 előnye a PlayStation 3-al szemben mindig is egyvalamiben tudott kitűnni: az indok az ára volt. A gép az idő elteltével rengeteg kiszerelésben napvilágot látott, itt most egy kicsit arról lesz szó, hogy melyik pakk mit is tartalmazott:

 

  • Arcade rendszer: Xbox 360 alapgép; vezetéknélküli irányító; 512 MB beépített memória (HDMI kimenet), AV kábel, 5 db arcade játék, 1 hónap Xbox live gold előfizetés.
  • Core rendszer: Xbox 360 alapgép; vezetékes irányító; kompozit kábel (kivonva a forgalomból)
  • Premium rendszer: Xbox 360 alapgép; vezeték nélküli irányító; 60 GB-os (régebben 20 GB-os) winchester; headset; 1 hónap ingyenes Xbox Live Gold előfizetés; ethernet kábel; kompozit kábel (kivonva a forgalomból)
  • Premium HDMI (+Forza2+Viva Pinata) rendszer: Xbox 360 alapgép; vezeték nélküli irányító; HDMI csatlakozó 20 GB-os winchester; headset; 1 hónap ingyenes Xbox Live Gold előfizetés; ethernet kábel; kompozit kábel (+Forza Motorsport 2 és Viva Pinata játékszoftverek) (kivonva a forgalomból)
  • Elite rendszer: Fekete Xbox 360 alapgép; HDMI csatlakozási lehetőség; 120 GB merevlemez 15 GB előre feltöltött tartalommal; Fekete vezeték nélküli kontroller; Komponens/kompozit multi AV kábel; Szürke vezetékes Xbox 360 headset; HDMI kábel; Optikai és komponens audio csatlakozó; Ethernet kábel
  • Elite Limited Edition rendszer : Vörös Xbox360 alapgép, HDMI kimenet, Microsoft Xbox360 120 GB merevlemez, vezeték nélküli joypad, Microsoft Xbox360 fejhallgató, előlap, komponens videó kábel, HDMI kábel, AV, optikai adapter
  • Super Elite rendszer: 250 GB-os merevlemez, 2 darab fehér vezeték nélküli kontroller, Xbox 360 fülhallgató, Ethernet kábel, Xbox 360 komponens HD-AV kábel
  • Slim Arcade rendszer: Új külső, 4 GB belső memória, Wi-Fi kapcsolat
  • Slim rendszer: Új külső, 250 GB HDD, Wi-Fi kapcsolat
  • Limited Slim rendszer: Egyedi mintázat, és a gép mellé egy Halo: Reach játékszoftver is jár, valamint 2db Halo: Reach mintás vezeték nélküli kontoller.250 GB HDD, Wi-Fi kapcsolat.Valamint napvilágot látott a Modern Warfare 2 Limited Edition, amihez kapunk 1 Modern Warfare 2 játékot és 2 színben hozzáillő kontoller-t.

DVD-t, CD-t képes lejátszani, Blu-ray lemezt nem. A hozzá való játékok általában DVD-n kaphatók. A merevlemezéről és különféle adathordozókról képeket, zenéket és videókat is le tud játszani. Bizonyos előző generációs Xbox játékokat szintén képes futtatni, ehhez azonban merevlemezre van szükség. A next-gen kifejezés a magas felbontást (720p,1080i,1080p), és eddigi konzolokhoz képest nagyobb teljesítményt takarja. Az 1920x1080-as natív FullHD felbontást nemcsak a PlayStation 3 konzol támogatja, az Xbox360 is képes rá. A konzolhoz elérhető online felület az Xbox Live, amelyen (fizetős Gold tagsággal) az Xbox bármely játékosa, lakóhelytől függetlenül, összemérheti tudását a többi Xbox-ossal. (Négyféle Live tagság: 1 hónapos. 3 hónapos és 12 hónapos avagy 1 éves arany tagság). Ehhez, ahogy a játékállások mentéséhez is, szükség van memóriakártyára, HDD-re vagy egy előre bekonfigurált arra alkalmas pendrive-ra. Lehetőség van még ingyenes (Silver tagsággal) játék-demó, videó, játékokhoz való kiegészítők, és más különböző dolgok letöltésére. A többjátékos internetes móddal ellátott játékokon belül komplex, mégis egyszerűen kezelhető rendszert találhatunk az Xbox LIVE! keretében történő barátságos vagy komoly tétre menő csaták lebonyolításához. Minden ilyen játékban választhatunk, hogy Ranked (elismerésre, rangokra és pontokra menő tétmeccs) vagy Player (barátságos, tét nélküli) típusú megmérettetésre vágyunk. Ezen belül a mindenhol megtalálható Quick Match menüponttal azonnal az események sűrűjébe kerülünk, a custom matchben pedig aprólékosan megadhatjuk milyen körülmények közt szeretnénk harcba szállni mások mellett/ellen. Emellett lehetőségünk van Player meccsekben bárkit behívni a barátlistánkról egy gomb megnyomásával, vagy ugyanígy beszállni hozzá. A fizetős tartalmak úgynevezett MS-pontokkal vásárolhatók meg, melyet valós pénzért lehet beszerezni, a legelterjedtebb fizetési eszköz a 2100 pontos kártya. Ezt a mobiltelefonokhoz hasonló prepaid (vagyis előre fizetéses, egyenlegfeltöltős) rendszer keretében valósíthatjuk meg. Különböző Xbox Live Arcade játékok, témák, játékosképek vásárolhatók meg ily módon. Lehetőség van a konzol Windows (XP Service Pack 2, Media Center vagy újabb, VISTA) rendszerű számítógéppel való összekötésre, ezáltal a konzol le tudja játszani a számítógépen tárolt multimédiás tartalmakat (kép, zene, videó). Ezenkívül a konzol olvasni tudja az USB porttal rendelkező eszközök tartalmát (Pen Drive, digitális fényképezőgép, MP3 lejátszó stb.) Magyarországon 2010. November 10-től elérhető magyarul is az Xbox-live, minden játékos funkciójával.

A konzol operációs rendszerének grafikus kezelőfelülete az Xbox 360 Dashboard. Ezen keresztül irányíthatjuk a gépet. Már több frissítésen is átesett, például videolejátszás opció (.wmv formátum), HD DVD meghajtó támogatása. Maga a Dashboard frissítése történhet az Xbox LIVE! online rendszeren keresztül automatikusan, vagy újabb játékszoftverek elindításakor manuálisan, az online lehetőséget nélkülöző gépek esetében). A legújabb frissítés után az alapkiépítésű négy ún. "penge" helyett öt közül választhatunk: A Marketplace menüpontban beléphetünk a Microsoft online piacterére ahol különböző ingyenes és fizetős tartalmak érhetőek el heti vagy gyakoribb rendszerességű frissítéssel. A tartalmak széles skálán mozognak, a különböző képeken, videókon, bemutatókon át a kipróbálható demókig és extra játékostartalmakig (új pályák, fegyverek, karakterek) igen sok dologból választhatunk. Megemlítendő még a Video Marketplace, ahol új és régi filmeket vagy sorozatokat kölcsönözhet ki a felhasználó, melyeket már letöltés közben is elkezdhet nézni. Fontos megemlíteni, hogy a Marketplace sok szolgáltatása jelenleg nem érhető el Magyarországon! Az Xbox Live menüpont alatt van lehetőségünk elolvasni a friss Xbox 360-nal kapcsolatos híreket, az üzeneteinket, és a barátok listát böngészhetjük ahol azonnal látjuk, hogy melyik ismerősünk mivel játszik és hol tart éppen. Továbbá itt kezdeményezhetünk MSN chatet számítógépes ismerőseinkkel és privát hang vagy videó chatet Xboxos barátainkkal. A Games menüpont alatt nézhetjük meg a gépre jelenleg telepített teljes játékok demó verzióit és az Arcade játékainkat. Itt található továbbá a valaha játszott összes játékunk listája és az Achievementjeink. Az Achievementek különböző célok, amelyeket a játékok készítői helyeznek el a szoftverben. Ezeket a játékosnak nem kötelező teljesítenie azonban amennyiben sikerül (minden achievementhez leírás tartozik, melyben kifejtik, mi-miért jár) egy felugró "Achievement Unlocked!" ikon tájékoztat róla és abban a pillanatban bele is égeti a profilunkba. A LIVE! rendszerre csatlakozott játékosok achievementjeit azonnal archiválja a Microsoft a központi rendszeren és ezek után bárkinek megmutathatjuk Online, mire is voltunk képesek az adott játékban. Az Achievementekkel együtt ún. "Gamerpoint" is jár (minden achievement más GP értékkel bír) ami kiemelt helyen szerepel minden játékos profiljában. Sok játékos sportot űz abból, hogy minél több ilyen célt érjen el, és még az átlagjátékosok is neki szoktak ülni szórakozásból egy-egy nehezebbnek. Az achievementek nehézsége széles skálán mozog, a könnyebb "Teljesítsd a gyakorló küldetést"-től, egészen a "Nyerd meg a játékot anélkül, hogy egyszer is elrontanád"-ig. A Media menüpont alatt nézegethetjük képeinket, hallgathatjuk zenéinket, nézhetjük videóinkat. Itt (is) beléphetünk a Video Marketplace-re. Figyelemre méltó a zenelejátszó mellyel albumokba és lejátszási listákra rendezhetjük a zenéinket, ráadásul vizuális equalizerrel is rendelkezik. A System menüpont alatt találhatók a rendszerbeállítások (például képernyő felbontás, formátum, hangformátum, témák, internetbeállítások. Ugyanitt lehet beállítani a családosok számára fontos gyerekzár és gyerekvédelmi funkciókat (csak egy bizonyos ideig játszhasson a gyermek, ne indíthasson el az életkori besorolásának nem megfelelő játékokat). A későbbiekben új kezelő felület vált letölthetővé, NXE (New Xbox Exprience, magyarul "Új Xbox Élmény") néven. Ez megváltoztatta a kezelőfelület kinézetét, valamint itt megalkothattuk saját avatarunkat.

Bár vitathatatlan, hogy a konzolnak nem egy hibája van, és a LIVE-ért való fizetés is eltántoríthatja a vevőket a konzoltól, kijelenthetjük, hogy az Xbox 360 már így a generáció vége felé nagyjából kinőtte a betegségeit, és már elég korrekt, megfizethető áron hozzájuthatunk a szerkezethez. Ha nem is ez lenne a döntő ok, akkor még mindig átpillanthatunk a mérleg másik oldalára, az exkluzív játékokra, mint pl: Halo, Gears of War (Bár igaz, ezeknek egyes részei PC-re is megjelentek) és a Forza Motorsport széria. Ezen kívül némi szórakozást nyújthat a konzol mozgásérzékelő kamerája, a Kinect, melynek lehetőségeit a konzol mára nagyjából ki is tudja használni és remek partyjátékok jelennek meg a kütyüvel kapcsolatban. Ha pontoznom kellene a konzolt, nálam olyan hetest kaphatna csak, ami miatt a japán vetélytárs, a PlayStation 3 nagy előnyt élvezne.  Sajnos az okok között szerepel a hardveres meghibásodás és a LIVE-ért való fizetés. Reméljük a következő generációban már a Microsoft is jóval megfontoltabb lesz.

Szólj hozzá!

Két éves lett a blog

2011.12.24. 20:00 :: szogyenyi

Ugye milyen hamar telik el két év? Mint ha most pattant volna még ki az az őrült ötlet a fejemből, hogy el kellene kezdenem játéktesztek írásával foglalkozni. Pedig már majdnem napra pontosan 2 évvel ezelőtt jött az ihlet. (Ha jól emlékszem akkor tényleg valamikor ekkortájt kezdtem el írosgatni, bár maga a blog valamivel később indult be. Igen, tudom, hogy egy évvel ezelőtt bizonygattam, hogy napra pontosan ekkor indult be, de ezt a tévhitet kicsit tisztáznom kellett). Nos, az elmúlt egy évben nem történtek nagy említésre méltó dolgok. Az oldal ugyan úgy meglapulva, szinte kihaltan működik, mint azelőtt, de azért nagy lelkesedéssel szerkesztgetem hétről-hétre. Azóta teljesen egyedül űzöm az ipart, és mostanra már összesen 107 saját magam írt teszt olvasható az oldalon. (A többit nem számoltam bele, mert egy jó párat közülük át is írtam, vagy le is töröltem, ami szerintem nem észrevehető, de megtörtént). A statisztika mit sem változott. Bár igaz a kommenteken nem látszik, a napi 20-30 látogatót valahogy csak sikerül összeszednem. (És ki tudja, hogy mennyi belőle a szimpla bot) Mivel a héten már kerül ki teszt (egész pontosan tegnap), így a tavalyihoz hasonlóan a különleges irományomat jövőhétre fogom halasztani. Szerintem a kép alapján nem lesz nehéz a témát kitalálni :)

Nos, zárásképpen csak annyit, hogy ha idetévedsz az oldalamra és szánsz rá egy cseppnyi időt, hogy beleolvasgass a nyögve nyelős írásaimba, már azt is nagyon megköszönöm Neked. Ha hagysz egy kommentet magad után, annak még jobban örül a kicsi kis szívem.

Üdvözlet: Szogyenyi

Szólj hozzá!

Call of Duty: Modern Warfare 3

2011.12.23. 15:30 :: szogyenyi

Az Infinity Ward a Modern Warfare-vel nemcsak nagyszerű sikereket ért el, de egy új sorozatot is indított a Call of Duty néven belül. Az egész remekül össze volt állítva. Messze kiemelkedett a sorozat többi epizódja mellett a kiváló egyjátékos kampánnyal és a továbbgondolt többjátékos móddal. Azután 2 év múlva megérkezett a folytatás, mely még jobb volt, mint elődjei, pedig a jól bevált recepten szinte semmit sem változtattak. A sztori ismét lehengerlő volt, a játék magasan vezette az eladási listákat és a multi is hozta a formáját bááár meglehetősen sok volt a visszhang a dedikált szerverek elhanyagolása miatt. Idén viszont mindenki kételkedett a nagy névben, mert nem elég, hogy már a harmadik rókabőrt húzták le a névről, de megjelent egy nagy vetélytárs, a Battlefield 3 is. Az immáron ,,félkarú-féllábú” IW-nek sikerült vajon a névhez méltó folytatást kreálnia? Ennek jártam utána az elmúlt napokban.

A történet szorosan a Modern Warfare 2 befejezése után kezdődik. Ugyebár a reflektorfényben ismét Price és osztaga lesz, miközben Makarov után szaladgálnak, de nem lenne méltó a nevéhez a Modern Warfare 3 ha nem irányíthatnánk ismét több karaktert. Minden út Rómába vezet. Tartja a mondás. Minden karakterünknek központi szerepe a Makarov utáni nyomozás lesz, a különbség csupán annyi köztük, hogy a világ más-más pontjain fordulunk meg velük. A Delta Force osztagban Derek "Frost" Westbrook törzsőrmestert irányíthatjuk, a Brit SAS osztag csapatában Marcus "Michael" Burns őrmester szerepét töltjük be, Price kapitánnyal való kalandozásaink során pedig egy Yuri nevű katona bőrébe bújhatunk bele, de egy-egy misszió erejéig magát Price-t is irányíthatjuk és az Orosz elnök személyi testőre is lehetünk. A sztori vezetés káprázatos. Az események bár hamar bekövetkeznek, viszont az adrenalin szintünket egy perc erejéig sem hagyja csökkenni. Nagyon izgalmas és élvezetes egyjátékos kampányt nyújt a Modern Warfare 3, ami én szerintem még a második epizód történetét is überli. Az első és második epizód szálai lassacskán egymásba fonódnak, a főbb történéseknek mi is közeli szemtanúi lehetünk és megértjük, anno mi miért is történt, miközben temérdek szomorú és szívszorító esemény szemtanúivá válunk. Ezzel mindösszesen annyi a baj, hogy a maga 4 órányi játékidejével sajnos eléggé alacsonyra tették a mércét a srácok.

Miben volt képes újdonságot nyújtani az MW3? Mondhatni a régi recept maradt. Haladunk előre és mindenre lövünk, ami mozog. Megmaradtak olyan elemek, amikkel a korábbi epizódokban már találkozhattunk, például az AC-160-ból való lövöldözés és a földi csapatok segítése, de ezt megspékelték a Black Opsból már látott jelenettel, miszerint ilyenkor rendszeresen váltogatunk a fedélzeti gépfegyver irányítója és a földön harcoló katona között. Ez szerintem egy nagyon hatásvadász jelenet és roppant izgalmas egy időben átélni az adott történések eseményeit mind a két helyszínen. A predator itt valamiért kikerült, helyette egy Ipad-hez hasonló szerkentyű segítségével irányíthatjuk a segítséget nyújtó helikopter lövegét és egy harci robot távirányítója mögé bújhatunk még be. Az egyik legbadassebb jelenet véleményem szerint mégis az, amikor a Modern Warfare 2-ben már sokat látott (és szerintem sokak által utált) Juggernault katonák öltözékét magunkra ölthetjük. Egyszerűen zseniális az érzés, amikor szinte legyőzhetetlennek érezve magunkat törünk át a tömegen. Fegyverek terén is jelentősebb arculatváltás történt. A legtöbb mordállyal én szerintem nem igazán találkozhattunk az előző epizódokban, így lesz mire csorgatni a nyálunkat, mert temérdek új mordály fog a kezünk ügyébe akadni, amelyik mind roppant könnyen használható és hatásos is.

Ennyiben azt hiszem le is tudtam magát az egyjátékos módot, vesézzük ki mindazt, ami a motorháztető alatt található. A grafikus motor az egyik tényező, ami miatt nagyon sokat köpködik a játékot. Alapjában hááááát tényleg elfogadhatóan néz ki a játék, de akkor is tény, hogy egy 6 éves engine-ről beszélünk. A fix 60 FPS ugyan megvan és ami még nagyobb pozitívum, hogy sokkal stabilabban fut, mint a tavalyi Black Ops. Egy piros pont az Infinity Ward-nak. De ez nem menti meg azt a tényt, hogy maga a motor elavult. A vízen és a fodrozódásán már látszanak az őszhajszálak és a textúrák is igen csúnyácskák közelről. Persze a játéknak még mindig megvannak a maga kis Cod betegségei, például a folyamatosan özönlő ellenségek melyek csak egy bizonyos ponton való áthaladás után szűnnek meg jönni és a mesterséges intelligencia bambáskodásai. A szinkron viszont elképesztően profi lett. A karakterek hangjai megmaradtak és olyan színészi játékot tettek le az asztalra, hogy le a kalappal előttük! A zenére is csak ugyan ezt tudnám mondani. Tökéletesen visszaadja az érzést, hogy itt most jelenleg egy hatalmas háború közepedtébe csöppentünk bele, ahol minden egyes lépés számít. Bér néhol olyan érzésem volt, hogy egyes dallamok mint ha a Modern Warfare 2 alapjára épültek volna. Visszatért a Spec Ops mód, ami az egyjátékos kampány helyszíneire építkezik. Nagyon le tudja kötni az embert, de még jobb, ha valaki mellénk szegődik. Azért azt megjegyezném, hogy nem olyan egyszerűek, van benne kihívás, így a vállalkozó szellemű játékosok igen is el lesznek vele. Az Infinity Ward válasza a Treyarch Zombi módjára ezúttal a Survival mód lett. Ez annyit takar, amit a neve is elárul. A hullámban érkező ellenfeleket kell kiirtanunk, melyek mindig egyre erősebbek és többen jönnek. Persze ezt is csak csapatostul érdemes játszani, bár nem látom értelmét, hogy a maximum játékosok száma miért csak kettő, amikor ezt vígan tolhatná 4 ember is. A multi ezúttal sem változott sokat, bár érdemes megemlíteni, hogy a killstreakekért kapott jutalmakon kissé változtattak, illetve most már nem csak mi, hanem a fegyvereink is léphetnek szintet, amelyek különböző módosításokat vonnak maguk után, például a szórás csökkentése, visszarúgás csökkentése, stb. Ezek mellett kapunk 16 darab teljesen új térképet és a megszokott játékmódok listája is bővült 2 darabbal. A Kill Confirmed első blikkre egy tipikus Team Deathmatchnek néz ki, viszont itt csak akkor kap a csapat pontot, ha a megölt ellenfél dögcéduláját fel is veszi. Természetesen mi is felvehetjük a csapattársaink által elhagyott dögcédulákat, megakadályozva ezzel, hogy az ellenfél pontot kapjon. A Team Defender pedig a szimpla CTF-re hajaz, bár itt a zászló magunknál tartásáért csapatunk dupla pontot kap minden gyilkolás után.

Egyszerűen nálam jött, látott és tarolt az új Call of Duty. Az egyjátékos mód teljesen magával ragadott, a feledhetetlen szórakozásért pedig a szintén kiváló Spec Ops, Survival mód és a legyőzhetetlen multi gondoskodik. Hogy ki nyert a nagy háborúban? Ezt nem tudnám megmondani, mivel a rivális Battlefield 3-mal még nem volt alkalmam játszani, de az biztos, hogy a Call of Duty sem hagyja magát csak úgy ni.

 

9.5/10

 

Szólj hozzá!

Redneck Kentucky and the Next Generation Chickens

2011.12.16. 15:30 :: szogyenyi

Tisztelt Olvasó! Mielőtt belekezdenék eme szösszenetem megírásába, két dolgot kell tisztáznunk. Az első egy játék, amelyben csirkékre kellett vadászni. Nem meglepő módon eme sikeres alkotás neve mindenkinek ismerősen fog csengeni. Úgy hívják: Moorhuhn. Aztán van egy videójáték fejlesztő és kiadó lengyel cég, aki úgy gondolta, hogy ezt a jól bevált receptet kicsit módosítani kellene és ismét piacra kellene dobni. Ez a cég a City Interactive nevet viseli. Gondolom sokak számára ismerős lehet a selejt minőségű játékaik miatt (no de hát ha Stuart Black megváltja a világot, nemde?), vagy ha máshonnan nem is, akkor a Rossz PC Játékok sorozatból.

Mivel kifogyóban vagyok már az előre betárazott írásokból és a minap megint rámjött a fordíthatnék, ezért úgy gondoltam, hogy megnézem magamnak ezt a remekművet. Csak hogy ne mindig AAA kategóriájú címek szerepeljenek az oldalon, néha kell a változás. Hogy az alapötlet kinek a fejéből pattanhatott ki, azt nem tudom, de valószínűleg azt gondolták, hogy miért is ne futhatna be? Hát első látásra a cég hírneve miatt ne mocskoljuk be a játékot, nézzük is meg mi rejlik az indítófájl mögött.

Nos, az alapötlet mi más is lehetne: igen, csirkevadászat. Viszont teljesen 3 dimenzióban. Megyünk előre és addig öljük szerencsétlen szárnyasokat, amíg el nem érjük a kitűzött pontszámot. És ez megy 8 szerencsétlen pályán keresztül. Persze ennyiben még nem hull el a dolog, mivel lehetőségünk van különböző lehetőségek kihasználására is, amelyek segítenek az adott pályák végigvitelében. Ha tojásokat lelünk, akkor azok színtől függően olyan bónuszokat adnak, mint időlassítás, dupla szorzó, meg hasonló. Ez egyébként pályánként változik, mert van, ahol az almák és az üres konzervdobozok lelövésért részesülünk némi jutalomban. A pályákon kihasználhatjuk a különböző pályaelemeket, mint például a tápos zsák, ami magához vonzza a csirkéket, csengő ami hangjára a kutya kikergeti az általunk elérhetetlen helyekről a csirkéket és ehhez hasonló dolgok vannak elrejtve. Fegyverek terén kapunk egy sablon sörétes puskát, vadászhatunk távcsöves fegyverrel és minigunnal, de akár használhatjuk a lábunkat is. És körülbelül ez megy 8 pályán keresztül.

2007-ben előnyös megjelentetni egy játékot az Unreal Engine 2.5-el? (Jó most mutogathatnánk a Duke Nukem Foreverre de az más tészta). Elnézve a City többi 2007-es és akörnyéki játékát, úgy tűnik, nem volt sok választási lehetőségük, mivel minden játékuk egy kaptafára Unreal motorra épült. Természetesen mondhatnánk, hogy egy ilyen gyerekes játékhoz hova bitang motor meg kidolgozottság, a baj csak annyi, hogy ezt körülbelül az első Unreal motorból is ki lehetne sajtolni, ha nagyon akarnánk. Így az az érzésem támadt, hogy feleslegesen kell a gép erőforrásait pazarolnunk. (Nem mint ha ma vagy akkoriban valakit is földhöz vágott volna a gépigénye) Olyan átlagos minden. Semmi extra. Még a golyók nyomai sem maradnak meg a tárgyakon. Hát a szinkron aaaazzz szerény véleményem szerint borzalmas. Igaz nem volt nagy munka, nem több, mint 10 perc alatt kész is lehettek vele, és amiről itt most szó van az a narrátor hangja, ami elképesztően idegtépő tud lenni. (Erre mondhatnám, hogy nem hiába szerepel a játék nevében a Redneck szó). És körülbelül ennyiben ki is merült minden.

Tudom, hogy ez a játék nem az én korosztályomnak való és talán ez is egy oka, hogy kissé lehúzóan bántam a játékkal. Maga az alapötlet nem rossz, a hibát inkább a megvalósításban látom. A gyermekek talán el is lennének vele, és ha a budget kategóriába kellene sorolnom, még azt mondanám, hogy korrekt a dolog. Bár nem mint ha ez Lengyelországon kívül más országban megjelent volna dobozosan, esetleg a Tesco, Auchan vagy a Media Markt kínálatában tudnám elképzelni.

 

3.5/10

 

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása
Mobil