Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

PS2 Online by: YagaMilan

2010.08.08. 16:39 :: YagaMilan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a teszt egy kicsit eltérő lesz a szokásostol. Ez egy félig tutorial, félig teszt a PS2 online funkciójáról. Ugyebár az előző generáció nyertese a PS2 ingyenes online mókával rendelkezik, míg a konkurens Xbox-nak az Xbox Live kínálta ezt a lehetőséget. Sajnos a Classic Xbox Live-ot április 15. én beszüntették, szóval az előző generációból már csak a PS2-nek van online támogatása. Sokak szerint már nem él az online móka PS2-n. Viszont nagyonis él. Öröm látni, hogy a Sony még mindig hagyja a régi játékosokat 1-1 csatában harcolni.

 

Először is. Ha vastag típusú gépünk van, akkor szerezni kell egy network adaptert. (Ami manapság elég nehezen beszerezhető) Ha slim tulajok vagyunk, akkor könnyebb a dolgunk: csak bedugjuk az UTP kábelt a konzol hátuljába, majd csinálnunk kell egy Network file-t. (kb 70 mb) Ha megcsináltuk, akkor be kell szerezni egy PS2-es játékot, ami támogatja az online módot. Ha csippelt PS2-nk van, akkor a letöltött .ISO file-t, ami PAL régiójú, meg kell patchelni egy win dip nevű programmal, így nem bukunk fel a DNAS teszten. Ha minden megvan, akkor semmi sem állhat az utunkba. Már csak a szervert kell kiválasztanunk, hogy összemérjük tudásunkat a többi PS2 fanatikussal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Két játékkal tudtam tesztelni eddig a PS2 online-t: A Conflict: Global Storm-mal és a Call of Duty : Big Red One-nal. Kezdjük a Conflictal. Ha sikerült a fent leírtakat megcsinálni, akkor csinálunk a játékban magunknak egy Gamespy ID-t. Ez nagyon fontos a játék során.  Felveheted a játékban megismert játékosokat barátnak, küldhetsz nekik üzenetet, vagy megnézheted a statisztikáit. Ami nagyon szimpatikus, az a statisztika és a scoreboard. Online Cooperative küldetések után minden csapattag megkapja a maga pontját és a maga értékelését, amivel felkerül a scoreboardra. A rendszer megjegyzi, hogy hány headshot-ot lőttél, hány embert öltél meg, stb... Ezekért medált kapsz, ami a statisztikádban látható. Szóval csak Cooperative mód van benne, ahol egyszerre 4 csapattag játszhat ugyan azon a pályákon, mint a Single Playerben. A játék támogatja a headset-et, de sajnos GH mikrofonnal nem működik. Szóval 4-en megyünk és átviszünk egy vagy több pályát. Elképesztően hangulatos, ahogy az egyik csapattársad lesérül és te is csak bicegve tudsz eljutni a következő fedezékig, majd sorjázod az ellent. Főleg mindezt hajnal 1 körül a fotelben :) Elklépesztő élményben lesz része az embernek. Sajnos az irányítás eléggé pocsék. Lehetetlen pontosan célozni, még Dragunovval is. Emellett hamar meghalsz, mert az ellenségek nagyon precízen fejenlőnek, de szerencsére a csapattagok segítik egymást, ami nagy szó egy ilyen játékban. Nagyon jó multiplayert tettek a játékba, főleg a komunikatívitás tetszik benne legjobban és a Friend és a scoreboard rendszer stb...

 

A játék multiplayere: 10/7

 

+A komunikativitás

+Scoreboard és Medál rendszer

+Elképesztő hangulat

-Nagyon rossz irányítás

-Nehéz...

 

Na és ki nem hallott még a Call of Duty-rol??? Gondoltam hogy senki nem nyújtja a kezét. A Big Red One-t még 2004-ben készítette a Treyarch. Valószínű, hogy erről egy igazi teszt is készülni fog majd, de most csak a multiplayerét veszem górcső alá. Sajnos semmi komunatívitás nincs a játékban. Nem tudsz üzenezet küldeni sehol, senkinek. A szerverekre hogy betudj lépni nagyon gyors net kell, különben elég nehezen tudsz belépni. A Multiplayer pályák szerecsére precízek, szépek, és a méretük is jól eltaláltak. Azt hiszem 7 darab pálya van a multiban. Ha sikerült bejutni a szeróra, akkor választhatunk, hogy melyik csapatban leszünk és milyen fegyverünk legyen, úgyhogy már csak gyilkolni kell. A játék multija hosszú órákra beszippant az elképesztő hangulata miatt. Akár több órát a TV előtt töltessz úgy, hogy teljesen kikapcsolod az agyad. Ha megölsz egy embert, a jobb sarokban jelzi neked, hogy fejlövés volt-e, vagy melyik fegyverrel gyilkoltad meg a szerencsétlent, ami nekem kifejezetten tetszik. Bár a játék támogatja a headset-et, szerintem semmi értelme. Nagy valószínűséggel az ott lévő játékosok ötödét látod  újra az egyik szerveren 1 hónap után. Ez a leggnagyobb probléma a Cod muliplayerével, de a fantasztikus irányítással talán ez a hiányosság is halványodik. Ja és mai napig esténként 70-130 ember vár arra hogy szétrepítsd panzerfaust-al.

 

A játék multiplayere: 10/9

 

+Fantasztikus irányítás

+Jó pályák

+Sok ember

+Sok játékmód

+Sok fegyver

-Erős net kell hozzá

-Semmit kominunikatívitás

 

Végszóként aki régóta vár egy újabb meghatározó élményre, az kússzon fel a PS2-vel multizni, mert hiába öreg a kis gép már, még mindig sokan játszanak vele és a világ legeladottabb konzolja is. Az online lehetőségek is bizonyítják, hogy még mindig nem járt le a PS2 ideje.

És óriási boldogság tölti el az embert, amikor látja, hogy mennyien játszanak még vele és engem is az Xbox 360 mellett még mindig le tud ültetni a televízió elé, mert a nagy sikertörténetben én is részt vehettem, mint PS2 tulaj és mint PS2 online játékos.

 

3 komment

Half-Life 2

2010.08.06. 15:30 :: szogyenyi

Az 1998-as év egyik nagy csodája, a Half-Life milliónyi játékost szívott be egy új univerzumba. Csodás játék is volt, a folytatásról évekig nem lehetett hallani, újfent a 2003-as E3-on láthattuk. El voltunk ájulva tőle, és nem is hiába, hiszen egy remek játékról fogok most beszélni. "Ébredjen hát, Mr. Freeman! Ébredjen, s lássa, mivé lett a világ!"

Amilyen furcsa befejezést kapott az első rész, olyan furán kezdődik a 2. rész. Egy vonaton ébredünk, amely épp City 17 felé tart. Még nem tudjuk, hogy mi, hol, merre, de a cselekmények hamarosan be fognak indulni. Utunk során eljutunk a keleti Black Mesa intézményig, majd rövid látogatást teszünk Ravenholmba, a holtak városába, átautókázunk a tengerparti úton, amely Nova Prospektbe vezet, majd pedig a Combine Citadellában kötünk ki. Nem kis kalandban lesz részünk.

Beszélgessünk kicsit az univerzumról. Amit a Half-Life-ban elintéztünk, azt most szintén visszakapjuk a pofánkba. Sok ismerős lénnyel összefutunk majd. Legtöbbször a Combine-al fog meggyűlni a bajunk, mivel ők mindenütt ott vannak. Ez nem is csoda, hiszen a 17-es város szinte az ők irányításuk alatt van. Később felbukkannak a fejrágók és a zombik is, melyek egy kicsit sem változtak. Pont olyanok, mint amilyennek megismertük őket. Bár ezeknek van pár módosulatai: A fejrágókkal a klasszikuson kívül még 2 különböző fajtájával fogunk összefutni. Van a gyors fejrágó, melynek véknyabb és hosszabb lábai vannak, így sokkal gyorsabban is tudnak mozogni, mint sima testvérei. A mérgező fejrágó ugyan így néz ki, csak ő olyan idegmérget ad be, amely életerőszintünket 1-re csökkenti le. Ilyenkor ajánlatos nem elmozdulni és megvárni, míg a HEV ruha beadagolja az ellenmérget. Zombikból is ugyan ez a 2 fajta a van: A gyors zombi nagyon gyorsan fut és akrobatikus ügyességgel ugrándozik házról-házra. Kiáltásukat több száz méterről meg lehet hallani, így könnyű felkészülni jövetelükre. A mérgező zombi pedig egy tucat mérgező fejrágót cipel magával, mely megközelítve a játékost rá is dobja őket. Az Antlionok egy bogár szerű lények, melyekkel a tengerparti résznél fogunk először összefutni. Érdemes róluk tudni, hogy nem igazán ajánlott a homokra lépni, mert arra nagyon ingerlékenyek. Több helyen pedig, főleg Combine állomásokon egy olyan felszerelés található, mely rezgéseket kelt. Ezeket ne kapcsoljuk ki, mert ez tartja őket távol. A történet előrehaladtával meg kell majd küzdenünk  az Antlionok királynőjével, melyből egy vortigaunt pheropodot szed ki a tetemből. Ezzel a (magyarosan) ferogubóval a saját oldalunkra tudjuk állítani a lényeket. Szükség is lesz rá, hiszen Nova Prospektbe való bejutás nem menne könnyedén, ha egyszemélyes hadseregként indulnánk neki.

Lássuk a másik nagy rész, a gépi ellenfelek. Kezdjük a legártalmatlanabbakkal. Az ugróaknákat nagyon könnyű kikerülni, és még az ellenség ellen is fordíthatjuk. Mindössze annyit kell csak tennünk velük, hogy a gravitor fegyverrel felszedjük őket és ellőjük a picsába. Viszont ha nem figyelünk oda és közel elhaladunk egy mellett, jelentős sebzést kapunk. A lézeres faliaknákat csak meg kell kerülni, vagy kilőni, vagy legkönnyebb esetben átugrani. Nem jelentenek nagy veszélyt. Viszont a turretek már igen. Célpontot észlelve automatikusan bekapcsolnak, és egy szempillantás alatt meg is ölnek. Nehéz őket megközelíteni, de egy radiátor csodákra képes! Hatástalanítani úgy tudjuk, ha felborítjuk őket. Az embernyesők a legidegesítőbb kis biszbaszok. Én repülő gillette pengének hívom őket, mivel ezek a repülő vackok folyamatosan forgó, éles pengékkel közelítve akarnak megölni minket. Egy jól irányzott shotgun lövéstől darabokra hullnak. A Bunker Turret mozgást érzékelve bújik ki a padlóból, és hasonlóan testvéréhez, pillanatok alatt darabokra szed. Gránáttal meglepve elegánsan el tudjuk intézni. A guruló akna már nem olyan veszélyes. Kicsit idegesítőek, de a gravitor puskával elküldhetőek a fenébe. Ez a labda áramcsapással támad. Nos, jöjjenek a nagykutyák, melyekkel tényleg meg fog gyűlni a bajunk. A Strider leginkább a Világok Harcából lehet ismerős nekünk. Egy hatalmas lépegető, erős gépfegyverrel megáldva. Nem nehéz likvidálni, csak ha csoportosan közelítenek. (Vagy ha folyamatosan rombolja a körülöttünk lévő környezetet) A Combine csapatszállító egyáltalán nem veszélyes. Csak akkor támad, miközben a katonák elhagyják fedélzetét. 3 rakátéval simán leszedhető, bár akkor is inkább a szállítófülkére érdemes célozni. A Combine Gunship már veszélyesebb. Hasonló fegyvere van, mint a Strikernek, csak erősebb, és könnyebben mozog a levegőben. Nem érdemes kikezdeni vele! Végül pedig a vadászhelikopter maradt. Szintúgy gépfegyverrel támad, néha robbanó labdákat dob ki.

Nos, ez egy kicsit hosszúra sikeredett. A játék sajnos nem igazán önt el minket fegyverek áradatával, úgy hogy csak egy pár kapott helyet a programban. Kezdjük az elejéről. Első fegyverünk csak egy szimpla feszítővas lesz. Utána találunk egy 9mm-es pisztolyt, mellyel azért már könnyebb ellenállni. A komolyabb gépfegyverek már csak ezután jönnek. A gépfegyvernek (smg) komoly tűzereje van, és ha rendelkezünk a hozzá megfelelő töltettel, akkor gránátot is kilőhetünk belőle. Komoly fegyver, csak pontatlan. Nem úgy, mint jóval erősebb társa, az impulzusfegyver. A játék vége felé a combine erők csak ezzel mozdulnak ránk. Nagy erősségű impulzus lövedékeket bocsát ki magából, és elég pontos is. Másodlagos lövésével energiagömböt lőhetünk ki, mely rögtön részecskéire bontja az ellenfeleket. A sörétes puskát szerintem nem kell elemeznem. Érdemes megemlíteni, hogy a másodlagos tüzeléssel egyszerre 2 patront lő el. Az .357-es magnum mondhatni a legerősebb fegyver a játékban. Pontos, erős és halálos. Sajnos újratölteni hosszas időbe telik, de garantáltan meghal az, akire rálövünk vele. Persze használhatunk gránátokat is és a rakétavető si helyet kapott a játékban, amelyen egy vörös lézer kapott helyet. Ennek a segítségével irányíthatjuk a lövedéket, így könnyebb kijátszani az ellenséges erőket, hogy likvidálják a rakétát. Az első részben is megtalálható fegyver utódja a számszeríj. Ez a fegyver is egy íjpuska, annyi különbséggel, hogy ebből inkább izzó vasrudakat fogunk kifele lőni. A ferogubó egy bogár csali, melyhez az Antlionok királynőjének megölése után férünk hozzá. Ezzel a saját irányításunk alá vehetjük az Antlionokat. Odahívhatjuk magunkhoz, de eldobva elküldhetjük őket egy adott pontra, vagy célponthoz. És végül amit még nem említettem meg, a Gravitorpuska (Másnéven: nullpont-energiamező-manipulátor) Ennek segítségével kisebb tárgyakat vonzhatunk magunkhoz és lőhetünk el, mint pl: fémlemezek, dobozok, hordók a módosult változatával embereket is magunkhoz szívhatunk vele.

Térjünk át magára a játékra. A grafika valami csodálatos. A térbeli megjelenésért a Source Engine felel, melynek erejét már rögtön a menüben megcsodálhatjuk. Ez meg is látszik a tájakon, a tereptárgyakon, es legfőbbképpen a karaktereken. Az arcjátékuk, gesztusai, mozdulatai mind olyanok, mint ha élnének. Egyszerűen gyönyörű. A tájak azt az érzést adják vissza, mint ha személyesen lennénk ott. Főleg a tengerparti részek. A víz valami iszonyatosan gyönyörű! Ezt tetézték még meg a fizikával. Minden tárgy tényleg úgy viselkedik, ahogy annak kell. A fémlap lassan repül a levegőben, míg a tégla erősen csapódik a falhoz, és a lécek meg a dobozok darabokra hullanak! A körfűrészlap beleáll a fába, az emberek összecsuklanak, ha meghalnak. Ez adja a játék legfőbb hangulatát. És ezt a készítők ki is használják. Több fejtörőt is meg kell oldanunk a továbbjutáshoz úgy, hogy a fizikát kell segítségül használnunk. Ez a játék egyik fő előnye. Említettem, hogy a motor erőssége meglátszik a menün is. Igen, ami nekem nagyon tetszik az a mozgó menü. Mármint a menü háttere a játék egyes szakaszait mutatja, attól függően, hol is haladunk a történetben. Ha éppen Ravenholmban hagytuk abba a játékot, a következő betöltés előtt a menüháttér Ravenholm lesz, ahol hallani a zombik ordítását, látjuk a varjak repülését, és a várost. A tengerparti résznél halljuk, ahogy a szél fúj, víz folyik, és madarak csiripelését hallgatjuk. No de hagyjuk békén szegény Source Enginet, térjünk át a zenékre. Nagyon precízen lettek megkomponálva. Ha akciódús részhez érünk a zene beindul. Pl: Ha egy Combine csapatszállító érkezik felénk. Ahol sötétebb a hangulat, ott félelmetesebb zene megy. Igazi köretet ad a játékhoz. Az AI is remek. Próbál összedolgozni, csapatmunkába harcolni, gyógyítják egymást, kommunikálnak egymással. A tájak sem egyhangúak. Mikor már épp megszoknánk a sötét, félelmetes hangulatot, a játék átvált világos, szabadtérbe. Sohasem fogjuk unni magunkat, hogy jajj, már megint ez. Ezt tetézi, hogy járműveket is vezethetünk a játékban. Első alkalommal egy Airboatot kapunk, ami magyarul egy kétéltű járgány. Vízen és földön is közlekedhetünk vele. Bár nem kötelező menni vele, azért midenképpen ajánlott a továbbjutáshoz. Nem sokkal ezután egy Buggy volánja mögé ülhetünk. Ez a kis autó nagyon gyors (főleg ha a turbót is használjuk) és a hátulján egy lőszeresláda is található, melyből végtelennyi smg lőszert vehetünk ki.

Nem is tudom, mint mondhatnék még el a játékról. Biztos van valami, amit elfelejtettem megírni, de annyira áradozom a játékról, hogy sok mindent el is felejtek emiatt leírni. Méltó utódja a nagytestvérének, és mindenféleképpen ajánlom mindenkinek. Aki HL fan, az biztos végigvitte már, de aki eddig nem játszott még ilyen típusú játékkal, az is vigye végig, már csak a hangulata miatt is. Engem meggyőzött.

 

10/10

1 komment

Címkék: 2 half life hl2

süti beállítások módosítása