Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Half-Life

2010.03.19. 15:50 :: szogyenyi

A mai napig szégyenlem magamat, hogy miért is maradt ki idáig az én életemből a Half-Life. Pedig egy igazán remek kis lövöldözős játékról van szó. Egy játék, mely már megjelenése előtt hatalmas rajongótábort gyűjtött be magának. Akkor kezdjük is el kalandunkat, a Black Mesa „csodálatos” világában.

 

Főhősünk, Gordon Freeman, egy fiatal tudós, aki a Black Mesa nevű kutatóintézetben dolgozik. Minden úgy indult, ahogy egy szokványos napon történnie kellett volna. Megérkezünk a munkahelyre, köszönünk egymásnak, felvesszük a ruhánkat, és indulhat is a munka. Viszont ez a nap más, mint a többi. Egy végzetes hiba miatt minden a feje tetejére áll.

Utazásaink során végig bejárhatjuk a Black Mesa minden egyes zugát, a kiutat keresve. Itt most nem egy szokványos lövöldözős játékról van szó. Néha szükségünk lesz a találékonyságunkra is, ha tovább akarunk jutni egyes helyekről. Persze ezek nem olyan hűdenagy nehézkes fejtörők, de nem árt, ha az ember észnél van. Pl: vannak olyan helyek, ahol egy, vagy két ládát eltolva juthatunk fel, illetve bizonyos helyeken csak a tudósok segítségével juthatunk tovább, mint pl a retinal szkennereknél. Az ellenfelek is változatosak. Eleinte csak zombikkal, fejrágókkal, különböző szörnyekkel futunk össze, később viszont megérkezik a kommandós csapat is, akik minden erejével azon ütyködnek, hogy eltusolják a bizonyítékokat, beleértve minket is. Persze ezt mi sem hagyjuk annyiban. Fegyvereink kategóriákba vannak sorolva. Külön kategóriákba vannak sorolva a közelharci fegyverek, a kézifegyverek, a nagy tűzerejű fegyverek, a különleges fegyverek, illetve a kézigránátok. A legtöbb fegyvernek másodlagos tüzelési módja is van. Ez csak annyit jelent, mint pl: a pisztoly és a shotgun esetében több golyót lőhetünk ki, de ez persze a pontosság rovására is megy. A gépfegyver másodlagos tüzelési módjával egy gránátot lőhetünk ki, természetesen csak akkor, ha birtoklunk belőle. Persze az utunkba kerülő aknavetőkkel és gépfegyverekkel is kedvünkre írthatjuk az elent, illetve lesznek olyan feladatok is, ahol csak eme fegyverek segítségével tudunk majd továbbjutni. Amit még meg kell említenem, az a HEV Suit. A játék során ezt viseljük, és ennek segítségével tudjuk gyógyítani magunkat. Medikiteket a pályán elszórva falra szerelt automaták útján tudunk szerezni, illetve vannak kis medikit táskák ládákban és elszórva is. Ugyan ilyen automaták segítségével tudjuk páncélzatunkat is növelni, illetve szintén, a pályán elszórt elemek segítségével.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az AI-al különösebb gond nincs. Ha meglátnak, fedezékbe bújnak, próbálnak csapatjátékban dolgozni, rádión keresztül tájékoztatják egymást, ha újratöltenek. Viszont volt nem egy olyan eset, ahol megállás nélkül kérték az erősítést, iletve töltöttek újra, holott, én egy szellőzőnyílásban voltam, nem is tüzeltek rám, csak én rájuk. Olyan is előfordult, hogy egy ládánál köröztük egymást. Ilyenkor az AI teljesen besokkol, könnyen hátbatámadható. Azért ez egy picit szomorú szerintem. változata. Ami még elég ciki szerintem, az az állandóan ismétlődő karaktermodellek. Tudósokból, kommandósokból, biztonsági őrökből is max, ha 2-3 különböző kinézetűt találunk meg. Jó, megértem! Nem mai játék, ez igaz. De azért lehetett volna venni a fáradságot, hogy kicsivel több karaktert modellezzenek le. Illetve ami még nagyon zavaró, az a szinkronhang. Szinte minden tudósnak ugyan olyan a hangja. De kérem! Ha ilyen kevés karaktermodell van, akkor már vehették volna a fáradságot, hogy minden modellnek más a hangja. Mégegyszer mondom! Ez nem megy a játék rovására, de ha figyelmesebben nézzük, kicsit zavaró tud lenni. Szerintem…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A zenével sincs gond. Ha pörgős a hangulat, pörgős, ha komor, akkor komolyodik a zene is. A játékot az IdTech 2 grafikus motor kicsit felturbózott változata hajtja. Korához képest elég szép. Aki még megteheti, az próbálja ki a többjátékos módot is. Igaz, ma már nem sok szervert találni, de a meglévőkön is elég jó a hangulat. (Kötelező kipróbálni a Crossfire, illetve a killbox pályákon). És még egy plusz a játéknak, a befejezés miatt. Ha megöltük a főellenséget, gyorsan nyomjunk egy mentést, hogy mindkét befejezést megtekinthessük.

Összegezve:

A Half-Life egy remek játék. Legalább 1x kötelező végigvinni, bár aki egyszer megszereti, biztos, hogy többször is végig fogja vinni lebilincselő hangulata miatt. És még egy jó hír a végére: Ha minden igaz, még az idei évben megjelenik a Black Mesa nevű Half-Life 2 mod, ami az eredeti Half-Life-ot ülteti át Source grafikus engine alá. És mi benne a legjobb? Hogy INGYENES lesz. (Ha minden igaz, és a Valve nem veszi meg a modot, és adja el jó kis pénzért)

 

10/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr251814818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása