Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Minecraft

2012.04.27. 15:30 :: szogyenyi

Nos, azt hiszem, belevágtam a lehetetlenbe. Egy olyan játékot bemutatni írásosan, ami nem tesz köréd semmilyen korlátokat, nehéz bemutatni. Ilyen a méltán híres Half-Life 2 mod, a Garry’s Mod, de hasonló cipőben jár a Minecraft is. Azért én mégis úgy gondolom, hogy írok erről a remekműről, aztán hogy ez mennyire lesz érthető, majd elválik.

Elég a melléfecsegésből. Egy kis elő történelem. A Minecraft napjaink egyik leghíresebb Indie játéka, amelyet még 2009-ben kezdett el fejleszteni egy Svéd programozó, becsületes nevén Markus Persson. Habár azóta több demó változat is napvilágot látott a játékból, a végleges változatát csak 2011. novemberében érte el a játék. Azóta folyamatosan frissítik és ezzel együtt egyre nagyobb tömegeket hódít maga köré a játék.

A játéknak semmilyen fő célja nincs. Kapunk egy véletlen generált világot, amiben a játékos teljesen szabad kezet kap és azt alkot, amihez éppen kedve van. Két játékmód elérhető a játékban. Az egyik a kreatív mód, ahol a játékosnak minden készíthető eszköz a rendelkezésére áll, így nem kell kibányásznia a nyersanyagokat, teljes mértékben az építkezésre koncentrálhat. A nyersanyagokból végtelen számban használhat fel, a kibányászáshoz itt nem kell semmilyen eszközt sem használnia, minden ugyan olyan könnyen felszedhető. Az életerőnk nem csökken, nincsenek mob-ok és ennünk sem kell. A túlélő mód már sokkal izgalmasabb. Itt minden anyagot magunknak kell kibányásznunk, ehhez az eszközöket a rendelkezésünkre álló nyersanyagokból kell összeeszkábálnunk és vigyáznunk kell a mob-okra is, mert ha egyszer leszáll az éj, ők jönni fognak. Folyamatosan táplálkoznunk kell, életerőnkre vigyázni kell, mert ha meghalunk, ugyan vissza teleportál a játék egy adott spawn pontra, de a nálunk maradt nyersanyagokat elveszítjük.

Három féle dimenzió létezik a Minecraftban. Az első ugyebár a rendes világ, napszakváltással, rengeteg nyersanyaggal és állatokkal. Itt találkozhatunk éjszaka zombikkal, nyilazó csontvázakkal, pókokkal és creeperekkel.  Az alvilágra a játékos a maga által készített dimenziókapun keresztül juthat el. Itt nem lelhetőek fel a normális világban megtalálható nyersanyagok. Csak láva és ásványi kőzetek vannak. Nincs napszakváltás, az ég vörös, félhomály van és bárhol teleportálódhatnak mob-ok. Néha belefuthatunk hatalmas erődítményekbe és olyan ellenfelek kísérik alvilági utunkat, mint a disznóemberek, szellemek.

Had említsek pár szót magáról a játék lényegi részéről. A világban több féle nyersanyag megtalálható: Fa, homok, föld, kavics, beton, arany, gyémánt, víz és egyéb ásványi anyagok/kőzetek. Ezek kibányászásához különféle eszközökre lesz szükségünk. Ugye a földet legkönnyebben az ásóval tudjuk felvenni, a fát baltával, a kőzeteket csákánnyal. Egy munkaasztal létrehozása után az elemek helyes sorrendbe rakásával hozhatjuk létre ezeket az eszközöket. Csinálhatunk magunknak páncélzatot a mob-ok ellen és közben felhúzhatjuk a saját kis erődünket éjszakára. Ha nem szeretnénk ilyennek bajlódni, akkor kalandozhatunk is. Belefuthatunk NPC-k által lakott kicsi falvakba, a föld alatt pedig hatalmas bányákat lelhetünk fel.

A grafika talán csúnyának tűnhet, de egy indie játéknál ez nem számít. Ennek a legfőbb oka az, hogy a játék Java-ban íródott. Háát mit is tudnék még mondani. A környezeti effektek jók, főleg a dörgés és villámlás hangja sikerült kifejezetten ijesztően, a zene pedig nyugtató, lágy dallam, ami ihletet ad az építéshez. Jelenleg az 1.2.5-ös verziószámnál tart a játék és annak ellenére, hogy én nem ütköztem hibákba a játék során, folyamatosan irtják a bugokat és fejlesztik a játékot.

Nagyon sok lehetőség van a minecraft-ban, csak elég türelem kell hozzá, amíg az ember kiismeri a játékot. Aki régen szeretett Legozni, vagy tüsizni és nagy a kreativitása, tegyen egy próbát a játékkal. Tényleg megéri. És baráti áron is kínálják. Engem meggyőzött. A maga kategóriájában a játék nálam:

 

10/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr204380981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása