Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Homefront

2012.05.25. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

Ha már egyszer ismét háborús övezetre tértünk, akkor úgy gondolom, ne bóklásszunk le erről az útról és maradjunk rajta még egy picit. Hiszen a kor játékainál már elengedhetetlen, hogy egy évbe ne jelenjen meg valami háborús FPS. Valahogy így lehetett ezzel a THQ is, ahol úgy gondolták, be kellene robbanni az éterbe és megmutatni a nagykutyáknak, hogy mi is vagyunk olyan jók, mint ők. Vagyis nem. Egyáltalán nem vagyunk olyan jók. Csak próbálkozunk. Ez röviden a Homefront esete.

pic1.jpg

Miről is van szó? Igen, a dicső Amerika már megint háborúzik, most viszont mindenek felett a haza megvédése a cél, nem pedig valami nagy, csúnya, gonosz hadvezér bácsi levadászása, aki sunyiban lézerrel belevilágított az elnök szemébe. 2027-re Észak Korea olyan mértékben megerősödött, hogy nyomban elfoglalta Dél-Koreát és egyesítette a két különálló részt. Ezután pedig jött az uzsonna, az Amerikai Egyesült Államok elfoglalása. A helyzet kilátástalan. Szemrebbenés nélkül mészárolnak le mindenkit, a felkelőket és az ártatlanokat is egyaránt. Ebbe a világba csöppen bele hősünk, Robert Jacobs, aki nem sokkal a megmentése után csatlakozik egy maroknyi lázadó csoporthoz, hogy felvegye a harcot az ellenséges erőkkel szmben. Izgalmasnak hangzik mi? Sajnos nem az.

pic2.jpg

Habár a történet szépen fel van építve és ezt hitelesítik a pályákon elészórt újságcikkek és a remek átvezető videók is, valahogy olyan érzésem támadt bennem ezen a röpke pár órán keresztül, hogy én ebbe nem igazán tudom beleélni magam. Valahogy túl sablonosnak tűnik az egész. Habár helyenként nagyon dramaturgikus elemeket alkalmaz, ami igazán szívszorító és tényleg elhiteti a játékossal, hogy könyörtelenül bánnak az áldozatokkal, ez összegségében nem igazán menti meg a játékot. Pár pálya után elképesztően unalmas tud lenni és még potenciált sem lehet benne lelni ami okot adna a végigjátszásra. Ezt kis mértékben az olyan dolgok mentik meg, amelyek próbálnak kitűnni a szürke lövöldözések közül. Hasonlóan szinte mindegyik Call of Duty-hoz itt is van lopakodós pálya, használhatjuk az UAV-ot és egy pálya erejéig még helikoptert is vezethetünk. Azt hiszem ezek mentették meg a játékot a csúfos bukástól. De hiába ezek az izgalmasnak tűnő elemek, mert mindez tömegmészárlásba torkollik és már majdnem megint ott vagyunk, ahonnan indultunk.

pic3.jpg

A Homefront nem igazán mert újítani. A már jól megszokott elemeket használja a játék. Vagyis modern fegyverek, ehhez tartozó modern kiegészítők, járművek. Utóbbiakon belül a Góliátot említeném meg, amely egy iszonyatos nagy erővel rendelkező szerkezet és a célpontjait nekünk kell megadni. Ezen felül sok újdonságot nem találunk. Az életerőrendszer is ugyan az, viszont azt vettem észre, hogy könnyű fokozaton is elég hamar kicsinálnak, ha véletlenül rambósat szeretnénk játszani. Ez tetszett, hogy a játék nem adja könnyen magát, közepes fokozaton már eléggé megizzaszthatja a rutinosabb játékosokat is. Ezért ajánlanám, hogy nehezebb fokozaton feküdjön neki mindenki, mert az én személyes rekordom (könnyű fokozaton) mindössze 3 óra volt. Ez siralmasan kevés. Még a Modern Warfare 3 is képes volt többet nyújtani, pedig azon is végig lehetett szaladni 5 óra alatt. Kétségkívül a Homefrontot nem az egyjátékos kampány mentette meg, hanem a többjátékos funkció, ami rendkívül jóra sikeredett, állítólag, mert én nem vetettem bele magam az ilyesmiféle mókába.

pic4.jpg

A játék alatt a harmadik generációs Unreal motor fut és mit ne mondjak, ennél azért többet is ki lehetett volna hozni a motorból. Csúnyának nem csúnya a játék, de a textúrák helyenként nem igazán szemkápráztatóak. A karaktermodellek és egyéb effektek ezen kívül szépen néznek ki. A szinkronhangokról sem sok pozitívat, sem negatívat nem tudok mondani. Kicsiny csapatunk további 3 tagja nekem rendkívül taszító volt, Connor túlzott patriotizmusát pedig néha értetlenkedve néztem. Ugorjunk. A zene rendkívül hatásos. Pörgős, teljesen átadja azt az érzést, amit egyébként a játék nyújtani szeretne. A mesterséges intelligenciával viszont akadnak problémák. Az csak egy dolog, hogy az ellenség nem igazán van a toppon, ez még a legkevésbé zavaró tényező. A legnagyobb baj az, hogy társaink sokkal inkább hátráltatnak, mint hogy segítenének. Sok esetben teljesen befagynak, zavartan viselkednek, össze-vissza császkálnak, kitaszítanak a fedezék mögül. Annyira irritáló, hogy legszívesebben mindegyikőjüket egy tárral megajándékoztam volna. A hullák itt is beleolvadnak a falba és úgy remegnek, mint ha éppen epilepszia rohamuk lenne. Én már azt hittem, hogy ezen a problémán rég túlléptünk. Ezek szerint nem. Az pedig csak egy dolog, hogy a játék teljesen monoton, de olyan szinten meg van kötve a kezünk, hogy még egy létránál sem mászhatunk fel elsőként. Minden egyes ajtóbetörésnél, lyukon való átmászásnál addig nem mehetünk tovább, míg a csapattársak mozgás animációját ki nem várjuk. Addig meg ismerkedhetünk régi barátunkkal, a láthatatlan fallal.

pic5.jpg

Nem járt rossz nyomon a THQ a Homefront-tal, egyszerűen csak nem használták ki azokat a lehetőségeket, amelyekkel egy jobbá lehetett volna tenni a játékot. Az egyjátékos kampány unalmas, sablonos és nagyon rövid. Ha csak nem a többjátékos módért, másért nem igazán éri meg beruházni a játékra. Egyszer végigjátszható, de hogy utána bárki is a lelkesedéstől felbuzdulva önszántából ismét elővegye, annak az esélye nagyon csekély.

 

7.3/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr504522277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása