A 2011-es év egyik legkomolytalanabb játékának a Saints Row harmadik része ígérkezett, legalább is én úgy gondolom, habár a Bulletstorm sem a komolyságával próbálta meghódítani a játékosokat. A THQ és a Volition valószínűleg úgy dönthetett, hogy amíg meg nem jelenik a Grand Theft Auto ötödik része, ideje előrukkolni valamivel nekik is, amivel csillapíthatják a rajongók éhezését és dagaszthatják a saját pénztárcájukat is. A Saints Row 3 minden egyes kiadott trailere után egyre jobbnak tűnt és egyre elmebetegebbnek. Jót tett ez vajon a játék hírnevének? Már hogy a francba ne tett volna jót.
A játék ezúttal nem Stilwater-be repíti el a szórakozni vágyókat, hanem egy teljesen új helyszínre, Steelport-ba. Egy kisebb bankrablás, majd szökés keretében módunkban áll megtanulni az irányítást, ezután pedig már indulhat is a móka az új városban. Feladatunk pedig szintén a tejhatalom kiépítése lesz, melyben három banda állja utunkat: a Morningstar, a Luchador-ok és a Deckers nevű bandák Az előző epizódokból ismerős karakterek itt is felbukkannak, mint például Shaundi vagy Pierce.
A játék elején a már ismert karakter generálás fogad bennünket, amely ezúttal még szabadabb kezet nyújt a játékosnak. Karakterünk testét, arcvonásait és tulajdonságait soha nem látott részletességgel adhatjuk meg, ami számomra rendkívül meggyőző volt. Ugyebár a második rész esetében ezt ki is hangsúlyoztam, hogy ott hagyott némi kívánnivalót maga után a rendszer. Itt viszont mindent megkapunk, amire vágyunk. Ezután jöhet is a sandbox őrület. Küldetések terén viszonylag ugyan olyan típusú feladatokkal fogunk találkozni. Kurvák furikázása, strici védelmezése, károkozás saját magunkban vagy a városban, de vannak teljesen újak is. Személyes kedvencem a Murder time Fun time nevezetű televíziós adás, amelyben halomszámra kell gyilkolni az ellenséget úgy, hogy közben különböző bónuszokat kapkodhatunk fel és ezt még a két műsorvezető rendkívül vicces megjegyzésekkel kommentálja is. Valami zseniális a hangulata.
Az ismerős játékelemek, mint a tuningolás, plasztikázás, ruhavásárlás itt is ismét megtalálhatóak, mindegyik lehetőség picivel bővebb kínálatot nyújt, mint az előző részben. Ezeket az ingatlanokat egyébként módunkban áll felvásárolni, melynek eredményében nő a város óránkénti bevétele, ami természetesen a mi zsebünkben landol. A pénzre pedig szükségünk lesz. Nem csak a lőszer és az autók miatt, de a különféle adottságok megvételéhez is. Karakterünket egészen 50 szintig fejleszthetjük. Ugyebár ezt tisztelettel érhetjük el, amit küldetések megoldásával és az ellenséges bandatagok megleckéztetésével is kaphatunk, nem beszélve a különböző autós mutatványokról, mint a két kerekezés, stb… Ezek szintekhez vannak kötve, minden egyes szint elérése után különbözőek nyílnak meg. Fejleszthetjük a sprint időtartamát, életerőnk nagyságát, a regenerálódás időtartamát, fegyvereinkre is vásárolhatunk különböző módosítókat, végtelen lőszert és még ezen kívül rengeteg lehetőség áll rendelkezésünkre.
Az autólista széles skálájú itt is. Motoroktól kezdve a sportkocsikig, terepjárókig megtalálható minden. Nagyobb változtatás inkább a repülők háza táján történt, ahol a helikopterek mellett különböző vadászgépek is vezethetőek, melyek rendkívül erős fegyverekkel vannak felszerelve, mint például a gépfegyver, rakétavető és az örök kedvenc és életünk megkeserítője, a Vtol. Pozitív észrevétel, hogy a játék nem a jól bejáratott, egyszerű harcrendszert használja, hanem már itt is inkább egy groteszk, komolytalan irányvonalat vett fel. A mozdulatok többsége leginkább pankrátor mozdulatokra épül, amely igazán szórakoztatóvá teszi az egyszerű járókelők értelmetlen püfölését. Ez engem nagyon szíven ragadott és őszintén szólva talán ezt imádom a leginkább a játékban. Emellett számos utalásokkal és paródiákkal találkozhatunk, amelyek szintén növelik a humorfaktorát a játéknak.
A grafika sokat javult az előző rész óta. Ez persze nem kell, hogy meglepően hasson ránk, mivel körülbelül 3 év telt el a második rész megjelenése óta. És habár a kinézetére nem aggaszthatjuk rá a gyönyörű kifejezést, ettől eltekintve énszerintem igazán jól néz ki a játék. A karakterek, a járművek és az effektek mind-mind remekül festenek, az összkép igazán szép. A szinkronhangok terén sok változás nem történt. A régi karakterek hangját megtartották és a főszereplőnk hangja sem különbözik sokkal, mint az elődben volt. Kicsit talán azt sajnálom, hogy ezzel ellentétben a karakterek arca és teste teljes mértékben megváltozott, de erre nem lehet haragudni, mivel teljesen elfogadható irányba történt ez az átalakulás. A zenelista ismét igazán változatos lett. A rocktól kezdve a klasszikus zenéig mindent megtalálunk, legyen az Rap, dubstep, vagy a 70-es, 80-as évek nagy slágerei. A készítők tanultak a hibáikból, szerencsére ez a bugok számán is meglátszik. Most már nem ütközünk bele olyan hatalmas bakikba, mint a 2. résznél. Jó, néhol előfordulnak szinkronizációs problémák, a mesterséges intelligencia olykor befagy és a járművekbe való beolvadást is előszeretettel preferálja a játék, de ezek a problémák már jóval ritkábban ütik fel a fejüket, mint az a korábbi részre jellemző volt. Szerencsére a járművek kezelhetőségével is kezdtek valamit, így már sokkal jobban kezelhetőek a benzinfalók, mint az elődben. A The Third is szintén tartalmazza a kooperatív módot, emellett pedig található még egy horda mód, amelyre szintén egy rakás komolytalanság a jellemző. Nagyon jó hangulat teremtő, érdemes kipróbálni azt is.
Nem kellett csalódnom a Saints Row The Thrid-ben, bár nem, mint ha negatív élményekre számítottam volna tőle. Csak ajánlani tudom, bár inkább ezzel kezdjen minden PC-s játékos, ha Saints Row-ozni akar. Kevesebb ugyan a hiba és a második rész történéseit is csak nyomokban tartalmazza, így nem zavarja össze a játékost.
9.3/10
Utolsó kommentek