Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Far Cry 2 (Xbox 360)

2011.03.18. 15:30 :: szogyenyi

Ugyan ki ne emlékezne a 2004-es év egyik nagyágyújára, a Fra Cry-ra. AZ első rész minden tekintetben ott volt a toppon. Nagyon szép volt a grafikája, a játékmenet izgalmas volt és a hatalmas, szabadon bejárható tér olyan szabadságot adott a játékosnak, mint amilyennel azelőtt nem nagyon találkozhattunk. Mivel a Crytek passzolta a FC projektet és inkább a maga ütős kis játékát fejlesztette, a kiadócég megvásárolta a jogokat majd belekezdett egy második rész fejlesztésébe.

A Far Cry 2-re mindenképpen úgy tekintsünk, mint egy új játék, kicsit sincs folytatás szaga. Hogy miért is, ezt akkor értitek meg, ha jobban belemerülök majd a játék elemzésébe. Ismét kapunk egy hatalmas, nyitott teret, bár a házigazda ezúttal Afrika lesz. A történet szerint karakterünket azért küldtek Afrikába, hogy végezzünk egy fegyverkereskedővel, akit csak titokzatosan ,A ,Sakál” néven hívnak. Minderre azért is van szükség, mert ő látja el fegyverekkel és munícióval a két szembenálló frakciót.

A történet további szálait akkor tudjuk követni, ha megbízásokat vállalunk el mindkét féltől. Ezek általában olyan egyszerű megbízások, mint pl: menj oda, öld meg azt, vagy robbantsd fel azt a valamit, majd gyere vissza a következő megbízásért, hogy ugyan ezt eljátszd megint. Sofőrünk már a játék legelején felvilágosít a helyzetről, miszerint itt a papírpénzzel kitörölhetjük a seggünket, mert az itt nem ér semmit. Ezért a küldetések teljesítéséért gyémántokat kapunk, melyeket később a fegyverkereskedőnél elkölthetünk fegyverekre, nagyobb lőszeres táskára, vagy fejleszthetjük belőlük a járművek és a fegyverek állóképességét. Megbízásokat elvállalhatunk barátoktól, a fegyverkereskedőktől vagy pedig rádiótornyoknál. A fegyverkereskedő új stukkereket ad a munka elvégzéséért, míg ha egy barátnak teszünk szívességet, akkor jobb viszonyba kerülünk vele és az otthonaink is fejlődnek. Értem ezalatt: kikerülnek a lőszeres és elsősegélycsomagok a házhoz, minden házunknál áll egy jármű és hasonló.

A barátok nagy szerepet játszanak a játékban. Egyrészt segítenek megoldani a küldetéseket úgy, hogy mi könnyebben tudjuk megoldani azokat, de ezért cserébe néha ők is kérnek egy kis szívességet, nem is beszélve azokról az esetekről, amikor megsebesülnek és nekünk kell kihúzni őket a csávából. Ilyenkor jön elő egy szerintem nagyon frappáns megoldás, hogy mi dönthetjük el, mi legyen sebesült társunk célja. Otthagyhatjuk meghalni szerencsétlen, vagy egy golyóval megszabadíthatjuk szenvedéseitől, de meg is menthetjük az életét ha adunk neki fájdalomcsillapítót, bár néha már ez sem segít rajta. Akkor térjünk át a játékmeneti részekre. Fontos megjegyezni, hogy míg a legtöbb játékban manapság a ,,bekapok pár golyót, gyorsan elbújok, meggyógyulok és futok tovább” elv használatos, addig a Far Cry 2 marad a medikites megoldásnál. Életerőnket fájdalomcsillapítóval húzhatjuk fel, de ha kifogytunk az ellátmányból, vagy pedig súlyosabban sebesültünk meg, akkor nincs lacafacázás, a helyszínen kell megoperálni magunkat. A felesleges ólommaradványokat bicskával vagy csavarfogóval távolíthatjuk el. Ha nagyot zuhanunk, akkor a karakter a kiugrott csontot egy erős mozdulattal a helyére teszi, de ha éppen mellettünk robban fel valami, akkor kihúzza magából a szilánk/vasdarabokat. Ezek elég morbid látványt nyújtanak, de nagyon ötletes újítás volt a fejlesztők részéről, ami inkább húz a realizmus felé, mint azt például ma egy Call of Duty megoldja. De nem csak mi szorulunk ellátásra, ha megsebesülünk, de a szitává lőtt járgányunkat is meg kell javítani egy idő után, ha füstöl a motor. Ilyenkor a karakter egy csavar többszöri meghúzásával helyrerakja az autót és már mehetünk is tovább. Az ellenörzőpontokat védő helyi katonákon kívül másik nagy ellenségünk a malária lesz, melyet már kicsivel a megérkezésünk után el is kapnuk. A betegség ellen gyógyszerrel védekezhetünk, de mivel semmi sem tart örökké, a gyógyszerért meg kell dolgoznunk. Ilyenkor érdemes elmenni a helyi paphoz vagy orvoshoz, aki egy tucat hamis papírt nyom a kezünkbe. Ha ezt leszállítottuk a célpontnak, ő ideadja nekünk a gyógyszert. Ha kiürül a doboz, érdemes minél hamarabb lépni, mivel a harmadik roham után végleg feldobjuk a pacskert.

Ha már a járműveknél tartunk: A vezethető négykerekűek tárháza sajnos elég szegényes, de hát hova is kellene nekünk olyan sok autó, elvégre ez nem egy versenyjáték. Kocsik közül találkozhatunk terepjáróval, fegyverrel felszerelt dzsippel (ezeket a fegyvereket használhatjuk is), Buggy-val (homokjáró) és egyszerű háromajtós kisautóval. A vizeket motorcsónakkal szelhetjük, és ha leleményesek vagyunk, a magasabb pontokon találhatunk sárkányrepülőt is, bár ennek sok hasznát nem fogjuk venni, mert egy pillára lekaphatnak róla. A fegyverekről még pár szót meg kell ejtenem. Szerintem rendkívül jó dolog, hogy a már egyszer megvásárolt fegyvert nem kell újra megvennünk (igazából akkor nem győznének ellátni minket gyémánttal), hanem a fegyverbolt mellett található raktárban bármikor felvehetjük őket. Szintén okos megoldás, hogy a fegyverek egy idő után elrozsdásodnak, gyakrabban ragadnak be, legrosszabb esetben fel is robbanhat az egész szerkezet a kezünkben. Bár ennek van egy nagy hátulütője, de azt majd a hibák felsorolásánál említeném meg. Mivel mi sem vagyunk málhás szamarak, ezért egyszerre csak négy fegyver lehet nálunk. Egyik állandó fegyverünk a machete, aminek én rohadtul nem látom semmi értelmét, mert a növényzetet aprítani nem lehet, beledobni azt az ellenfelekbe szintén nem lehet, lopakodásról pedig ebben a játékban szó sem lehet, ezért én ennek a bökőnek nem sok keresnivalóját látom a játékban. Néha használjuk például ha egy delikvens személyt meg akarunk fenyegetni, hogy adjon ide egy dokumentumot vagy mást, ami nagyon vagányul is néz ki, nameg persze vicces is, de ezen kívül másra nem fogjuk használni, az biztos. Emellett van hely a kispisztolyoknak, ahová mini uzit is rakhatunk. A további megmaradt két szabad helyre pedig gépfegyvereket, páncélöklöket vagy mesterlövész fegyvereket rakhatunk. Jól fontoljuk meg, mikor mit viszünk magunkkal, mert a helytelenül megválogatott felszerelésért akár az életünkért is fizethetünk. És ugye egyik játékból sem maradhat ki a gránát és a molotov koktél, amiből 8-8 darab lehet nálunk.

Afrika látványvilágáért a Dunia engine a felelős. Szinte el sem tudtam hinni, mikor először megláttam a játékot, hogy ez most tényleg létezik. Ez valami gyönyörű. Akkoriban szerintem csak ez a motor közelíthette meg a CryEngine 2-t. Az egész valamilyen elképesztően szép. Szépek a karakterek kidolgozottsága, a növényzet, a fák, a tárgyak, a fegyverek, a víz és még sorolhatnám. Élethűek az animációk, a hangeffektek nagyon jóra sikeredtek, a tűz terjedése nagyon szép, és a maga után hagyott leégett terep is bámulatos. (Egyébként a terjedő tűz a motor egyik sajátossága) A dinamikusan változó napszakok nagyon szépen lettek megoldva, főleg, amikor napkelténél a nap sugarai átvágnak a fák lombjai között. Egyszerűen gyönyörű. De nem minden fenékig tejfel, mert egy ilyen nagyon jó sandbox játékban is akadnak ám hibák. Az egyik ilyen probléma az, hogy a játék baromian unalmas. Minden küldetés csak erről szól: menj oda, öld meg azt/robbantsd fel azt, gyere vissza. Rohadt unalmas tud lenni kb úgy 45%-nál, főleg azért, mert egy küldetés több, mint háromnegyed része csak abból áll, hogy kocsikázunk és közbe félpercenként gyilkolásszuk lefelé az őrállásokat, nameg azokat a barmokat, akik olyan erős pistának érzik magukat, hogy még belénk is hajtanak és megajándékoznak egy tárral. Kurva idegesítő tud lenni. (Egyébként érdemes megjegyezni, hogy a busszal való közlekedés igencsak megkönnyíti az utazást, de az állomások sajnos elég messze vannak egymástól és ezek is a térkép sarkaiban helyezkednek el.) És erre még rátesz egy lapáttal az is, hogy az őrposztokon az ellenségek mindig újratermelődnek, szóval nincs értelme kinyírni őket, mert visszafelemenet 100%, hogy megint beléjük fogsz botlani. És ki volt az az idióta, aki kitalálta, hogy egy emberbe fél tárnyi golyó kell, hogy meghaljon? Ezt nem gondolhatták komolyan. Mire odaérek a célomhoz addigra a fél munícióm elveszítem csak azért,. Mert ezek a faszok mindig rámtámadnak és 3 fejtalálattól sem képesek kipurcanni. És az miért van, hogy ha tőlük veszek fel fegyvert, az már a második újratöltés után beragad? Pláne az ők kezükben ez sohasem történhet meg. És hol van a beígért funkció, miszerint az AI segíti egymást? Gondolok itt arra, hogy a megsebesült társukat fedezékbe hurcolásszák a többiek, miközben 2-3 ember fedezi őket. Az pedig, hogy néha 200 méterről kiszúrnak és pont eltalálnak egy golyóval, arról már nem is beszélek, mert az is előfordul, hogy gyakran meg azt nem veszik észre, ha mellettük megyek el. Katasztrofális. Amúgy a játék próbál színesíteni, hogy néhol állatcsordákba botlunk bele, de ez is csak nagyritkán történik meg, ráadásul én 4-5 fajnál többel nem is igazán találkoztam. A játékidőt a gyémántok és hangkazetták keresése hosszabbítja meg. A gyémántokat a pályán szétszórva egy kis aktatáskában találhatjuk meg, melyből ha jól tudom összesen 251 darab van, kazettából pedig 10. (A Sakál által felvett hanganyagok találhatóak meg rajtuk, melyeket érdemes begyűjtenünk, ha jobban érdekel minket a sztori) A tájékozódásban a GPS és a térkép fog segíteni. Szerencsére minden autóban van GPS, így nem lesz nehéz dolgunk. A készüléken található egy led is, amely jelez, ha gyémánt közelébe értünk. Minél közelebb vagyunk a tárgyhoz, annál gyorsabban villog. A zene nagyon kellemes. A játékosnak teljesen olyan érzése lesz tőle, mint ha tényleg Afrikában lenne. Tényleg nagyon hangulatos.

A Far Cry 2 a maga kis 20 órájával nem valami nagy szám. A fő küldetésszálon 7-8 óra alatt végig lehetne futni, a többi pluszt már csak az ide-oda kocsikázás adja. Ezen már csak a mellékküldetések teljesítésével, illetve a gyémántok megkeresésével lehet növelni. Ha az egyjátékos mód nem is fog lekötni, de a többjátékos csaták biztos, hogy igen, erről pedig a pályaszerkesztő program is gondoskodik, mellyel mindenki egyszerűen megcsinálhatja álmai pályáját. Maga a játék jól meg lett valósítva, szerintem a közeljövőben esély van rá, hogy egy ütősebb folytatással rukkoljanak elő a Franciák, de ehhez ki kell küszöbölni a sok idegesítő problémát, ami leginkább lehúzza a játékot.

 

8.7/10

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr822656505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petyo mafia 2012.02.01. 18:14:22

kerem hogy jacasba legyek
süti beállítások módosítása