Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Colin McRae: Dirt 2

2012.08.31. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

A Colin McRae Dirt első része változásokat iktatott be az addig ismert rallys címben, ami kétségkívül jót is tett a sorozatnak. A kasszáknál hatalmasat robbant, mindenkinek tetszett. Nem is lehetett kérdés, hogy jön-e a második rész. Természetesen javában készült, amely 2 évvel az első rész után, 2009-ben került kiadásra. Ez a Dirt talán már nem az a Dirt, amit korábban megismertünk. Vagy mégis?

pic1.jpg

Nem véletlenül írtam én ezt a mondatot, hiszen a Dirt második része habár kis részben az alapokból merít, maga a stílus már egy másik irány felé kanyarodik el. Amíg az első Dirt még a masszív rallyzás érzését próbálta visszaadni, a folytatás esetében ez picikét változott. A Dirt 2-re úgy kell tekinteni, mint egy bulira. Egy fesztivál alapú versengésre épít a játék, ezt a hangulatot már a főmenü is teljes mértékben sugallja. Hatalmas tömeg mindenfele, nagy plakátok és lufik lengedeznek az égben, mi magunk pedig egy kicsi lakókocsi szerény gazdájaként járjuk világ különböző pontjait, ahol különféle eseményeken vehetünk részt. Ezt az érzést fokozza még azt is, hogy ezúttal olyan nagy nevekkel is összefuthatunk, akiket az autósportban már-már kisebb példaként említhetünk. Köztük található Tanner Foust, Ken Block, Travis Pastrana vagy Dave Mirra.

pic2.jpg

Hogyan is épül fel maga a játék? Adott 9 különböző pontja a világnak, ahol mindenféle eseményeken részt vehetünk. Megfordulunk majd például olyan helyeken, mint Los Angeles, Utah, Horvátország, Japán, Kína és London. A teljesített versenyekért pénzjutalmat és tapasztalati pontokat kapunk, ez utóbbival léphetünk ugyebár szintet. Minél magasabb a rangunk, annál több esemény nyílik meg előttünk és kapunk különféle extrákat is autóinkra, például festéseket, műszerfal játékokat és dudákat. A karrierünk i betűjére a pontot a különböző speciális rendezvények teszik fel. Ilyen például az amerikában méltán híres X-Games nevezetű versenyszéria, vagy a Colin McRae emlékfutam. Versenyzés közben lehetőségünk van elérni kitűzött célokat is, amelyekért plusz tapasztalati pontok járnak. Ilyen cél lehet, hogy előzzünk meg 30 ellenfelet, pördüljünk ki tízszer, tekerjük vissza az időt 20 alkalommal, ugrassunk össze 500 méter magasságot és hasonló finomságok. Ez egy újdonság a Codemasters versenyjátékain belül, de szerintem ez nagyon jó ösztökélés a játékosok felé. És ha már megemlítettem a flashback-et, akkor örömmel jelentem be, hogy a GRID nagy újdonságának számító idő visszatekerő funkció immáron a Dirt 2-ben is tiszteletét teszi. A visszatekerések a számát csak a nehézség nagysága határozza meg, amiért ugyanakkor több pénzt is kapunk függően attól, milyen nehézségi fokozaton toljuk éppen az adott versenyt. Sajnos túlnyomó különbséget nem fogunk észrevenni a megnyerhető összegek között, így ha csak nem a kihívás miatt, másért nem éri meg nehezebb fokozatra váltani.

pic3.jpg

Az autólista nagyon szép számmal büszkélkedhet, köszönhetően a versenytípusok széles skálájának. Bepattanhatunk sok nagyszerű járgány volánja mögé, csak hogy párat említsek példaképp: Mitsubishi Eclipse GT, Colin McRae R4, BMW Z4M Coupe Motorspor, Mitsubishi Pajero 1993, Hummer H3, VW Race Touareg 2, Chevrolet Silverado CK1500. Ezeket a csodákat használat előtt persze meg kell vásárolnunk, majd később teljesítmény növelő csomagokat is vehetünk hozzájuk, ha netán a versenymód ezt éppen megköveteli tőlünk. No de milyen versenymódok is várnak ránk? Kérem szépen, a klasszikus rally-t ugyebár senkinek sem kell bemutatnom. (remélem) A trailblazer ugyan ez, csak itt navigátor nélkül kell versenyeznünk. Fej-fej melletti küzdelemre is lehetőség nyílik, ezt az igényt a következő három játékmód kívánja kielégíteni: rallycross, raid, landrush.  Mindezeken kívül megtalálható pár különleges játékmód is. A gatecrasher egy szimpla rally futam, ahol az adott szakaszt egy kiszabott időn belül kell teljesítenünk, legtöbbször 60 másodperc áll rendelkezésünkre. Ezt az időt a pályán elhelyezett hungarocell kapucskák széttörésével lehet megnövelni, kapunként +2 másodpercet nyerünk. A domination mód a versenypályán belül felszeletelt szakaszok uralmára épít. Egy adott szakaszt az ural, aki a legjobb mért idővel rendelkezik a szakaszon belül, ennek fejében kapják a versenyzők a pontokat is. Az elemination versenyben 20 másodpercenként az aktuális utolsó helyezet kiesik a versenyből és ez addig megy, míg végül csak egyetlen versenyző marad a pályán. Fentebb írtam már azokról az egyénekről, akik már a való életben is hírnévre tettek szert és a játékban is megtalálhatóak. Minél több versenyt nyerünk, ők annál inkább elismerik majd a tehetségünket, úgymond haverkodnak velünk. Ez tényleg nem tűnik rossz opciónak, csak sajnos semmi értelme azon kívül, hogy a csapatos versenyekre kiválaszthatunk közülük majd egyvalakit, aki éppen a saját csapatunkat erősíti majd a versenyen. Érdemes mindig megnézni, melykőjük mely versenyszámban a legjobb, ennek fejében válasszunk társat.

pic4.jpg

A Dirt bajnokság több mint 100 versenyszámból áll, melynek 100%-os teljesítése körülbelül 20 óra játékidőt emészt fel. Ez nagyon szépnek és jónak hangzik első hallásra, de ezek a versenyek a karrier körülbelül 20-25%-át teszik ki. Minden földrészen belül 3-4 különféle pálya található, ezek közé most beleszámoltam azt is, hogy némelyik szakasz épp meg van fordítva. És ezek ismétlődnek állandóan. Szóval pályák terén nem nyújt valami nagy változatosságot a játék. Sajnos emiatt a játékosnak hamar olyan érzése támadhat, hogy megunja a játékot és félrelöki a francba. A fő-fő ok, amiért rettegtem már a telepítés közben is, az az irányítás. A Grid-ben feltörő félelmeim valóra váltak. Az autók kezelése horribilis. Van, amelyik nagyon csúszkál, kezelhetetlen, a Pro, vagy All-Star csomagoktól teljesen megőrül. Ha éppen jól kezelhető a kocsi, akkor meg nagyon lassú. Egyszóval egy nagyon arcade-os irányítást kaptak a kocsik, ami a kezdőket rögtön a játék elején elriaszthatja. Szerencsére nem minden kocsi irányítása bűnszar, megvan az a néhány kivétel, amelyekbe ha az ember beletrafál, akkor az egész bajnokságot végig tudja vinni azzal a 4-5 autóval. De ez mit sem változtat a leírt tényen. Egy hatalmas, fájó mélypont ez nekem, ami miatt a Dirt 2 nem emelkedhet az én szememben olyan magasságba, mint amilyenbe szerettem volna helyezni. Ennek ellenére szerencsére a Grid idegesítő, agresszív viselkedésmódját a mesterséges intelligencia itt már csak nyomokban tartalmazza a legkönnyebb fokozaton játszva. A többi sofőr csak az első körben okozhat fejfájást, de csak addig, amíg meg nem előzzük őket. Azután már a nyomunkba sem tudnak lépni, hacsak nem követünk el egy fatális hibát vezetés közben.

pic5.jpg

A Codemasters a jól bevált Ego grafikus motort alkalmazta a Dirt 2 elkészítése közben. Mit ne mondjak, a játék még szebben néz ki, mint elődje(i). A végtelen homokos táj, a pocsolyákkal telitűzdelt sáros erdők, a naplementés táj mind-mind egy új szintre emelik a játékot. Soha nem látott részletességgel vannak kidolgozva a szakaszok, amelyek országonként bizonyítják be a motor erősségét. A kocsik törésmodellje még mindig nagyon jó. Egyszerűen pompás látvány tárul elénk. Bátran kijelentem, hogy 2009 legszebb autós játékával van dolga annak, aki ezzel a játékkal játszik. Az olyan apróságok, mint a töltés közbeni statisztika kiírása a képernyőre, vagy hogy verseny közben kire érdemes figyelni, itt is megmaradtak. Bár utóbbi funkció néha összezavarhatja a játékost, amikor ő magára vonja fel a figyelmet, mint figyelemre méltó versenytárs. A zenelista valami eszméletlen jóra sikeredett. A többségében rock számokra épülő tracklist sokak tetszését elnyerheti véleményem szerint. Egyetlen bajom az volt vele, mint a Dirt 1 esetében is: Verseny közben nem szólnak ezek a zenék. De még be sem lehet állítani, hogy esetleg hallgathassuk őket. A szinkronhangok jók, főleg a navigátorral voltam megelégedve, mert már választhatunk nem szakmai navigálás funkciót is, így valamivel könnyebb odafigyelni társunkra.

pic6.jpg

A Dirt 2 kiváló játék, amely méltán díszeleghet a Codemasters eddigi ékkövei mellett. Igaz a Dirt Tour hamar unalmassá válik, és az irányítás is kifog az emberen kezdéskor, de annyira nem rossz játék ez, hogy ne lehessen végigvinni. Nekem kétség kívül az első rész közelebb áll a szívemhez picikét, így a folytatás csak egy hangyalábnyival kap kevesebb pontot.

 

8.8/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr344682261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása