Az utóbbi pár évben egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az Indie játékok. Vannak olyanok, akik a Kickstarteren keresztül próbálnak a fejlesztéshez szükséges pénzmennyiséghez hozzájutni, de a szerencsésebbeket felkarolják. Így járt a Toxic Games csapata is, aki csatlakozott az Indie Fund csoporthoz, így szabad utat kapott első játékuk biztos elkészülése, a Q.U.B.E.
A gyanútlan nézelődőknek első látásra feltűnhet, hogy ez a játék bizony nagyon hasonlít a Valve Portaljához. Való igaz, hogy mind a két esetben egy logikai feladványokkal telitűzdelt programról van szó, és meglehetősen hasonlítanak egymáshoz a termek dizájnja, viszont a Q.U.B.E teljes mértékben eltér az előbb említett példától. Az általunk irányított karakter a kezein lévő kesztyűk segítségével képes manipulálni a szobákban lévő blokkokat, kockákat, így biztosítva a kiutat. Persze minden kocka más és más tulajdonságokkal bír, amelyeket olykor kombinálnunk is kell a siker érdekében, de az időzítés sem elhanyagolandó tényező.
A blokkokat leginkább kihúzni és visszatolni leszünk képesek. Ilyenek a szimpla piros és sárga elemek. Utóbbiban viszont van egy csavar, mert ez lépcsőként funkciónál, és mind a három részén különböző alakzatot képes felvenni. Ez sokszor meghatározza a továbbhaladásunkat. A zöld tárgyakat leginkább csak tologatni kell majd. A kocka csak a magasabb helyekre való feljutásban segít, a gömböt viszont be kell juttatni a megadott mezőbe, hogy megnyíljon előttünk az út. A kék blokk trambulinként funkcionál, magasabbra juttathatjuk vele a zöld elemeket és természetesen saját magunkat is. Mindezeket jól összekombinálhatjuk akkor, ha a teremben van egy forgató eszköz is, amivel akár az egész szerkezeti elemet a feje tetejére állíthatjuk. A Portal 2-ből ismerős lézercsík feladványok itt is visszaköszönnek, ezeket a feladványokat hivatott megnehezíteni a mágnes is.
Habár a pályatervezés tényleg rendkívül hasonlít a Portal szériához, némi kreativitást azért sikerül belecsempészniük az alkotóknak a játékba, amivel egyedivé válik. A fehér, általában kocka alakú szobák a játék vége felé rommá alakulnak, de számomra külön élvezet és kihívás volt, amikor hirtelen leoltják a fényeket körülöttünk, és szó szerint a korom sötétben kell tapogatóznunk. Ilyenkor a blokkok csak abban az esetben mozdíthatóak, ha éppen aktiváltuk őket (vagyis világítanak) külön öröm, hogy egyszerre csak egy blokk világítható meg, így a játékos rákényszerül arra, hogy fejben képzelje el és rajzolja meg, körülbelül hogyan is nézhet ki a szoba, merre helyezkedhetnek el a blokkok. Ez egy nagyszerű ötlet volt, sokszor komolyan attól féltem, hogy én ezekből a helyekből nem fogok kijutni. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a blokkok színeit olykor kevernünk is kell a továbbjutás érdekében, nem elég csak arra figyelni, merre is halad éppen a golyó.
A játékot az Unreal Engine 3 hajtja, ami természetesen szép. Igazából itt nincs is mit taglalni. Lényegében fehér, piros, zöld, sárga, kék és lila textúrákról beszélünk, amelyek kaptak némi megvilágítást és kész. Rajtunk kívül pedig más karakter, legyen az akár ember, robot vagy űrlény, nincs. Így nem is taglalnám tovább ezt a témát. Fizika ugyan nincs túlzott mértékben a játékban, csak épp annyi, amennyi kell. A golyó gurul, pattog, bár kissé mint ha nehezen tenné ezt. A zene rendben van, a lágy, gondolkodtató dallamok még inkább serkentik az agymunkát. A játékidő legrizikósabb esetben is maximum 4 órát ölel fel, ennél többet nem. Sajnálom, hogy az összesen 7 szektorban összefogott pályákból nem jutott több, pedig még szívesen elücsörögtem volna a feladványok előtt. A játék nem nehéz, a legtöbb szobán viszonylag hamar át lehet jutni, összesen 3 feladvány van, ami mondhatni kifoghat a játékoson és rengeteg türelmet igényel. Sajnos külön kihívás mód nincs, pedig egy Time Trial szerintem simán belefért volna még a játékba. Hiányolok még egy ingame pályaszerkesztőt, hogy legalább a közösség kiélhesse a kreativitását és sajnos a custom mapokat sem támogatja a játék.
Semmiféleképpen sem hasonlítanám a Q.U.B.E.-ot a Portalhoz. Egy remek logikai játék, ami sajnos nagyon rövid, de megéri a pénzét. Remélem a jövőben érkezik a folytatás, ami már sokkal bővebb lesz. Hétvégi kikapcsolódásra nagyon alkalmas, főleg két slágercím lövölde között.
9.8/10
Utolsó kommentek