Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

F.E.A.R. 2: Project Origin

2012.09.28. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

A 2005-ben megjelent F.E.A.R. (hosszabb nevén: First Encounter Assault Recon) nagy sikert aratott. Egy remek horror játékot kaptunk kézhez, ami zseniálisan ötvözte az akciót és a mára szinte kihagyhatatlan motívummá vált időlassítás effektet. A történet folytatása képpen később megjelent két darab gyengébb minőségű kiegészítő is a játékhoz, (Extraction Point, Perseus Mandate) amelyeket már nem a Monolith fejlesztett, hanem egy másik stúdió, a TimeGate Studios. Eközben a háttérben folyt a csata a jogok visszaszerzése érdekében, melynek eredményeképp 2009-ben végre megjelenhetett a teljes értékű folytatás, Project Origin alcímmel.

pic1.jpg

A készítők egytől-egyig a kukába vágták az előző két kiegészítő csomag történéseit és ott folytatták a sztorit, ahol eredetileg az első rész véget ért. Pontosabban fogalmazva majdnem ott. A különbség ezúttal csak annyi, hogy most nem az első részből megismert Point Man-t fogjuk irányítani, hanem Michael Becket Delta Force újonc szemszögéből élhetjük át az első rész végén bekövetkezett robbanást és az azelőtti fél órát. Feladatunk egyszerű. El kell fognunk Genevieve Aristide-et, aki az Armacham elnöke. Aristide szeretné egy új alannyal helyettesíteni a Replika erőinek irányítóját, Paxto Fettel-t, viszont a képbe ismét bekerül Alma is.

pic2.jpg

Mi újat tud még nyújtani számunkra a F.E.A.R., amit esetleg az első részben nem tapasztalhattunk meg? Őszintén szólva, szinte semmit. Minden fontos motívum megmaradt, ami a nevet emlékezetessé tette anno. Az időlassítás, a rémiszgetések, az ellenfelek, a fegyverek, no meg ugye Alma, aki immáron felnőtt nőként hozza a játékosokra a szívbajt, vagy legalábbis próbálkozik vele. No de csapjunk is hát bele a lecsóba. Legfőbb ellenfeleink itt is a XXX katonák és a replika klónok lesznek, rajtuk kívül ismét meggyűlik majd a bajunk néhány robottal, balul sikerült replika kísérleti alanyokkal, természetfeletti erőkkel, hallucinációkkal és a villámgyorsan mozgó, láthatatlan replika bérgyilkosokkal. A fegyverrepertoár is maradt a régi. Legtöbbet a kér darab automata gépfegyvert fogjuk használni, amelyet ugyebár az ellenséges erők is előszeretettel koptatnak, de ezeken kívül használhatunk még pisztolyt, mesterlövész puskát, automata és félautomata sörétest, mesterlövészt, rakétavetőt, lézernyaláb kibocsátó fegyvert és az abszolút kedvencet, a szögkilövőt. Gránátok terén elég széles a felhozatal. Egyszerre akár több fajta robbanószert is birtokolhatunk, melynek széles skálája az egyszerű gránáttól kezdve egészen a mozgásérzékelő, robbanó és füstgránátokig terjed. Az elsősegély csomagok használatáról szintén magunknak kell majd gondoskodnunk, de most már csak egyszerre 3 darabot hordhatunk magunknál, ami valamivel kissé reálisabb szám, mint az elődben alkalmazható 10 darab. Ezt viszont kiegyensúlyozták a készítők a viszonylag gyakori golyóálló mellények számával, amiből elég sokat találhatunk a pályákon, jóformán minden mentésponton belefuthatunk egybe. De ha még ez sem lenne elég, akkor felvehetjük az instant életerő visszaállító injekciókat is. Egyszóval nagyon el leszünk látva elsősegély felszereléssel, nem kell félnünk efelől.

pic3.jpg

A játék grafikájáért a továbbfejlesztett Lithtech motorra épül, ami nagyon szépen muzsikál a játék alatt. A karakterek, a modellek, az effektek nagyon szépek, a fény-árnyék hatások rendkívül élethűek, a fizika is rendben van, az időlassítás által bekövetkezendő elmosódás pedig rendkívül hangulatos. Ez így, 2009-ben szerintem mindenféleképpen megállja a helyét. A hangokkal gond nincs. A szinkron tűrhető, az ellenfelek hangja is elég jó, habár a várt színvonalat nem üti meg, de ezt én nem is a hanghatásokra szeretném kenni, hanem másra, amit mindjárt bővebben is kifejtek. A zenék között néhány régi klasszikus is felcsendül, amitől az ember testén a szőr feláll, annyira jók, de természetesen új dallamok is felcsendülnek, amelyek inkább kissé pörgősebbek, az akció dús részek hangulatát kívánják feldobni. A játékmenettel igazából szólva nagy bajom nincs. A sok lövöldözés nem fullad monotonitásba, amit néhol olyan részekkel kívánnak feldobni, ahol mi magunk pattanhatunk be egy power armor volánja mögé, hatalmas pusztítást hagyva vele hátra magunk mögött, vagy egy rögzített géppuskaállásból kell fedező tüzet biztosítanunk bajtársainknak. A helyszínek között megtalálhatóak olyan ikonikus helyszínek, mint az irodaház, porig rombolt város romos épületei, iskola, stb… Ezek nagyon jó hangulatot adnak a játékhoz és kissé át is éreztetik az emberrel a helyzet dramatikusságát, na meg persze őszintén szólva, ezek a legtipikusabb helyek egy jó kis horror produktumhoz, legyen az akár film, vagy játék. De sajnos ez mind kevés, mert a F.E.A.R 2 közel sem képes átnyújtani azt a borzongást, azt a félelemérzetet, amit az első részben tudott nyújtani. A már-már elklisésedett hirtelen megijesztős, tárgyakat leverős helyzetek nem tudják megrémiszteni a játékost, az iskolaszekrények egyidejű kicsapódásáról egy sötét folyosó közepette sétálva már nem is beszélve. Ezek mind-mind olyan sémák, amelyeket a játékos jó előre ki tud következtetni, másodrészről már maga alma sem olyan félelmetes, mint kislánykorában volt. Sőt, én úgy gondolom, valamilyen szinten még próbál is közeledni a karakterhez, kapcsolatot teremteni vele, pozitív értelemben. Mint ha nem is akarna neki ártani. Másodrészről pedig még az is ellenérv lehet etéren, hogy a fejlesztők az ijesztgetős részeket a trailerekben már jó előre lelőtték, így körülbelül nulla meglepetést hagytak a játékosoknak. (Már akik végig követték a híreket, videókat a játékról). De hogy említsek valami pozitívat is, a mesterséges intelligencia mellett nem lehet elmenni szó nélkül. A már eddig megismert fedezékrendszert, csapatmunkát, menekülést rendkívül jól ötvözik az ellenfelek. HA kell, új fedezékeket is létrehoznak egy kólaautomata felborításával, bár erre már mi magunk is képesek vagyunk. A gránátokat nagyon okosan képesek kikerülni, így egy nagyobb csapattal való ütközet rendkívül izgalmas tűzpárbajt képes eredményezni, főleg, ha nehezebb szinten játszunk a játékkal.

pic4.jpg

Reborn: A manapság már nem oly divatos, az egyjátékos kampányt kiegészítő letölthető tartalom is érkezett a játékhoz a későbbiekben, amely a Reborn (Újjászületés) nevet viseli. Ez a nyúlfarknyi kis csomag igazi fordulatot ad a játéknak, mert most először a játékos egy replika klón, név szerint Foxtrott 813 bőrén keresztül tapasztalhatja meg a csetepatét. Elsőnek nagyon jónak tűnhet új szemszögből megismerni a játékot és a replika hadsereggel vállvetve küzdeni a ATC kommandósok ellen, de a bratyizás hamar káoszba torkollik, amikor is egy látomás révén az összes közelben állomásozó bajtársunkat hidegvérrel lemészároljuk. Persze nem önként. Eme cselekedetünkben közre játszik Paxton Fettel is, aki képes elhitetni a játékossal, hogy ő nem egy egyszerű klón, hanem más, mint a többiek, így mondhatni bábként használ fel minket célja elérése érdekében, amelyet nem szeretnék előre lelőni, de szerintem elég könnyen kikövetkeztethető. A DLC semmi játékbeli újítást nem tartalmaz. Nincsenek új fegyverek, se új ellenfelek, csak néhány új helyszín (építkezés, romos irodaházak) illetve egy teljes mértékben újraszabott HUD. A kaland végigjátszása nem sokkal több, mint egy órát vesz csak igénybe, így egy meglehetősen nyúlfarknyi csomaggal van dolgunk.

pic5.jpg

Magával a F.E.A.R 2: Project Origin-nel, mint akciójáték, semmi bajom nincs. A mesterséges intelligencia még mindig remekül teljesít, a grafika szép, a slow motionnel megfűszerezett lövöldözés még mindig nagyon szórakoztató, de az a nyomasztó érzés, a félelem, ami az első részben dominált, itt valahogy kimaradt. És ez az, ami nekem nagyon fáj. Szóval a F.E.A.R. 2-re önmagában adom a következő pontszámot, a Reborn kiegészítőtől eltekintve, mert egy alig másfél órás valamire pontot nem lehet adni.

 

8.2/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr494725867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása