Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Unreal

2012.10.19. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

A ’90-es években, amikor az Id Software Quake és Doom játékai uralták az FPS műfajt mind játékélményben, mind grafikai tudásban, nem igen lehetett találni olyan játékot, amely képes lett volna szembeszállni ezekkel a remekművekkel. De egy kis csapat, amely az Epic Games névre hallgatott, megpróbálkozott a lehetetlennel és elkészített egy olyan grafikus motort, amely méltó lehet arra, hogy versenybe szálljon az Id ellen. A nagyszerű motor alá pedig már csak egy játék kellett, amivel demózható a technológia. Ez a játék pedig az Unreal volt, amely 1998-ban meg is jelent.

pic1.jpg

A történet egy fogolyról szól, aki egy szerencsétlen kényszerleszállás után a Na Pali nevezetű bolygón landol. A kijutás viszont nem annyira egyszerű, mivel a bolygó a Skaarj faj megszállása alatt áll, akiknek az a céljuk, hogy begyűjtsék a nagy mennyiségben fellelhető tarydium kristályt. Így a mi kis ’’egyszerű” szökésünk mellett kénytelenek leszünk felvenni a harcot az idegen faj ellen, miközben próbáljuk elhagyni a bolygó légkörét.

pic2.jpg

Habár az Unreal próbál lépést tartani a vetélytársakkal, önmagában mégsem nevezhető egy tipikus shooternek. Miközben úton-útfélen belebotlunk majd egy, vagy több, a halálunkat akaró Skaarj-ba, vagy netán más ellenségbe, temérdek akadályt kell leküzdenünk a továbbjutás érdekében. Ez leginkább különféle karok húzogatásában és rejtett gombok nyomogatásában nyilvánul meg, de lesz, ahol más logikai feladvánnyal kell megküzdenünk. Ez a játékmenetnek nagyon jót tesz, mivel az agyatlan lövöldözés mellett a játékost gondolkodtatásra is kényszeríti, ami szép és jó is, de néhol olyan erősséggel próbálkozik, hogy könnyen beletörhet az egyszerű játékos bicskája, ami miatt otthagyja a játékot.

pic3.JPG

Ellenfelek és fegyverfelhozatal terén is széles a játék skálája. A sokat emlegetett Skaarj-ok mellett meglesz még a gondunk a rakétavetős nagydarab mutánsokkal, a kicsi, de annál idegesítőbb pókokkal, repülő szörnyekkel és titánokkal is. De minden nehézség leküzdhető, ha a megfelelő fegyvert használjuk az adott pillanatban. Válogatni pedig lesz miből. Rendelkezésünkre áll többek között egy pisztoly, energia fegyverek, gépfegyverek, rakétavető, mesterlövész puska és a biofegyver. Mindebben az a szép, hogy mindezek rendelkeznek egy másodlagos tüzelési funkcióval is, ami egy nagyobb ellenfélnél, vagy több darabnál igen jól jöhet. Kalandunkat pedig különféle kiegészítők segítik, mint például a zseblámpa, fényrúd, fordító, testpáncél, búvárfelszerelés, stb…

pic4.jpg

Technológiailag az Unreal csúcskategóriásnak mondható a maga korában. A mai viszonylatokhoz képest ez meglehetősen viccesnek hangozhat, de a motor képes hatalmas tereket kezelni, fő erőssége pedig a nyitott tájak könnyű kezelhetősége, ami miatt igazán kitűnt az ellenfelei közül akkoriban. A grafika önmagában nagyon szépen néz ki, az olyan extrákról nem is beszélve, mint a testrészek leválása. (például a Ripper esetében, ami könnyűszerrel szedi le áldozataink fejét) A fegyver és karaktermodellek jól kivannak dolgozva, és még a mesterséges intelligencia is ötösre vizsgázik. Ha rakéta vetővel támadunk, akkor az ellenfelek próbálnak kitérni a lövés elől, de a közelharcot sem részesítik hátrányban, főleg, ha többen vannak. Nem piskóta a játék, nem kell lebecsülni. A zene is kiváló, ezt részletesebben nem taglalnám, mivel ezt az Unreal Tournament cikkemben is leírtam már. (Történetesen előbbi játék sok dallamot átvitt a nagy elődből, kicsit átdolgozva). Egy kicsit had kavarjak bele a fekete levesbe. Szóval a fekete levest most szó szerint is lehetne értelmezni, mivel a játék szerintem túl sötét. Az oké, hogy ezáltal a játékos rá van kényszerítve a zseblámpa és a fényrúd használatára, de sok esetben ezek nem elérhetőek a pályákon, és vannak kapcsolók, melyek az ilye sötét helyek legmélyére vannak eldugva, amit észrevenni szinte lehetetlen. Őszintén szólva én nem állok távol a régi játékoktól, ami az itt fellelhető cikkemből kiindulva könnyen leszűrhető, így nyitott vagyok minden ’’új” felé. Megértem, és tisztában is vagyok vele, hogy a régi játékok mind a logikai feladványokra építkeztek, de számomra az Unreal mint ha kicsit eltúlozta volna a dolog ezen részét. Sokszor hosszú percekig mászkáltam egy adott szakaszon, mire rájöttem, melyik kapcsoló hol is van, és mit is hoz működésbe, ami miatt sokszor még a játéktól is elment a kedvem egy kis időre.

pic5.jpg

Ezektől függetlenül én úgy gondolom, hogy az Unreal egy etalon játék, és méltó az olyan nagy nevek mellett, mint a Quake, Doom, vagy a Half-Life. Az öreg motorosoknak szerintem nem mondtam semmi újat ezekkel a szavakkal, de aki vágyik egy kis old school-ra és szereti a kihívásokat, azoknak bátran ajánlom a játékot.

 

8.7/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr924781187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása