Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Call of Duty 2

2011.04.29. 15:30 :: szogyenyi

A Medal of Honor: Allied Assault fejlesztőbrigádjából kiszállt, új csapatot alapító tagok igencsak felhívták magukra a figyelmet a 2003-as Call of Duty-val. Hogy leverte-e a MOHAA-t, vagy sem, azt mindenki döntse el maga, bár a játék kétség kívül nem sikerült annyira rosszra. 2 évre rá meg is jelent a folytatás és a téma még mindig a második világháború maradt.

A Call of Duty 2 küldetései az első részhez hasonlóan 3 kampányba vannak sűrítve. A szovjeteknél Vaszilij Ivánovics Koszlov közlegényt alakítjuk, a briteknél John Davis őrmester, az amerikaiaknál Williem Taylor hadnagy bőrébe bújva irthatjuk a németeket. Szóval sok újdonságot senki se nagyon várjon. A játékmenet szinte ugyan az, mint az első résznél: Ide megyünk, leöljük a németektől hemzsegő falut, házról-házra átfésülve megtisztítjuk a környéket a náciktól, visszaverjük a nácik rohamát, az előzőleg felvett robbanószerrel felrobbantjuk a közelünkbe igyekvő Tigris tankot, meg blablabla, ilyeneket kell elképzelni. Olyan akcióelemek, mint a tankirányítás, Flak88 kezelése, mozgó gépjárműből való tüzelés mind-mind ismét helyet kapott a 2-es számmal ellátott epizódban is.

Bár mielőtt még leírnám a játék örökségeit, azért meg kell említenem pár hasznos kis újítást, ami mint újdonság került be a folytatásba. A legszembetűnőbb az életerőcsík eltűnése. De akkor mégis mi tájékoztat az egészségi állapotunkról? Semmi, mert az már a múlté. Ha elég sok skulót kapunk be, azt a játék vörösen villódzó képernyővel és karakterünk heves nyögésével tudatja velünk, hogy jobb mihamarabb fedezékbe húzódnunk, és várni egy pár másodpercet, míg újra helyre nem jövünk. Sokaknak ez tetszett, látni ezt azon is, hogy azóta elég sok játék átvette ezt a fajta regenerálódás rendszert. Elvégre baj nincs vele, de ha belegondolunk, hosszútávon eléggé hihetetlen, hogy 200 golyóval a testünkben még mindig képesek vagyunk felfutni a 400-as hegy tetejére. No de mindegy. Az első rész bakija leginkább az volt, hogy elég könnyen halálunkat okozhatta egy, épp a lábunk közé behajított gránát. Ezt most már egy kis gránát ikon jelzi nekünk játék közben, melynek távolságát az ikon áttetszősége mutatja (Ugye minél távolabb kerülünk el a cucctól, annál halványabb az ikon) Ez nagyon hasznos opció, mert az ellenfél nem fél a nyeles gránát használatától, sőt, megszokásszerűen minden  nagyobb ütközetnél behajítanak alánk vagy két darabot. És ha már a gránátnál tartunk, ennek használatát is megkönnyítették számunkra a fejlesztők. Most már nem kell külön kihalásznunk a fegyverarzenálunk közül a gránátot, elég az erre a célra szolgáló gombot megnyomnunk, hősünk máris odahajít egy repeszküldőt a friccek segge alá. Bár mivel idősíkban szinte ugyan ott vagyunk, mint az első rész, ezért új fegyverekre ne igazán számítsunk.

A játék grafikájáért az IW engine a felelős. Nem mondható csúnyának, bár 2005-ben ezzel az IW-s srácok nem lettek trónfosztók a grafikai motorok dobogóján. A karakterek és a fegyverek kidolgozottsága szép, a füst effektek is olyanok, mint amilyet elvárnánk, de néhány textúra azért von némi kívánnivalót maga után. De ne csesztessük tovább a grafikát, mert gyerekek itt olyan durva gondok vannak még, hogy én ezt álmodni nem mertem. Ha már a motorról beszélünk, akkor muszáj megemlítenem a játék legnagyobb ,,fogyatékát”, a rongybaba effekt teljes hiányát. El sem tudtam hinni. Ez hogy történhetett meg? Még a 2000-es Hitman-ban is volt a karaktereknek egyfajta rongybaba effektusuk, habár ez a környezetre nem hatott ki úgy, mint azt a Max Payne 2 esetében láthattuk, azért 2005-ben ilyen nagy hibát elkövetni már több, mint lustaság és felelőtlenség. Az meg csak egy dolog, hogy a gránát az úgy pattan, ahogy kell neki. Ezt el is várnánk. A másik nagy probléma a mesterséges intelligenciával van. Amúgy az ellenfél taktikájával sok gond nincs, mert folyamatosan kommunikálnak, figyelmeztetik egymást például a közeledő ellenségekre és az épp alájuk guruló gránátra. Ha tűzharcba keverednek, fedezék mögé bújnak, ha kilőjük az MG-42-ES kezelőjét, egy társuk máris odarohan kezelni azt. De ami a csapattársainkat illeti… Borzalmas. Nem egyszer előfordul olyan, hogy beállnak az utunkba, ami miatt mozdulni nem lehet tőlük. És nem arról van szó, hogy ez egyszer, vagy kétszer megtörténik, hanem szinte mindig, ha egy szűkebb szobába vagy folyosóba beállít egy 4 fős osztag. Magukkal a szereplők szinkronhangjaival meg voltam elégedve. Bár az oroszok angol tudásán itt is meg voltam lepődve, végülis néma pulyának anyja sem érti a szavát, de ez csak szőrszálhasogatás. Igaz a nácik makogásából egy kukkot nem értettem és az is való igaz, hogy folyton csak ez előre felvett 10-15 mondatot/szavat fújják 6 órán keresztül, mégis az ők hangjuk tetszett leginkább. Ezt nagyon eltalálták. Azért egy nagyobb összeütközetnél erős feelinget tud adni a zavarodott nácik ordibálása. Magával a zenével nincs gond, ami éppen néhol felzendül az elég jó, bár az egésznek van egy olyan sugallata, ami mindig a dicső Amerikát élteti. (Ne vegyétek sértésnek, végül is a németek ellen harcolunk, de én az ilyen stílusú zenétől mindig frászt kapok)

Nos, amit én tudnék mondani a játékról, hogy amúgy jó, mert el lehet vele lenni, de valahogy meg van benne az az unalmas motívum, amit már az első résznél is éreztem. Nem adja vissza a teljes háborús érzetet, a karaktereknek nincs érzésük, nincs történetük, mindig csak megyünk előrefele és ész nélkül lövöldözünk boldogra, boldogtalanra. Ettől függetlenül a COD 2 még egy remek játék, bár vannak hibái, legalább a többjátékos módja miatt megéri megvenni.

 

8.7/10

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr302744388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pizzapapa · http://warzoneonline.blog.hu/ 2011.05.28. 12:34:48

Üdv Sogyenyi!
Tetszenek a cikkeid és lenne egy ajánlatom. Kitennénk az oldalad likjét a blogunkra, cserébe te meg kitennéd a mienket. Ha érdekel a dolog akkor írj nekünk emailt:
blog.jatekbarlang@freemail.hu
süti beállítások módosítása