Őszintén bevallom, nem igazán vagyok oda a Bond filmekért. Ha a szükség úgy hozza, akkor hajlandó vagyok megnézni egy újabb részt, de nem vagyok nagy rajongója a filmsorozatnak. Éppen ezért is nem játszottam mostanáig egy 007-es játékkal sem. Mostanára úgy éreztem, muszáj vagyok kipróbálni, hogy mint játék, hogyan is festhet egy ilyen akciójáték. Tesztként a 2002-es Nightfire-t vettem elő és vettem górcső alá. Bárcsak netettem volna.
Természetesen mi a 007-es ügynök szerepét kapjuk, a történet középpontjában pedig Rafael Drake áll az ő Phoenix International Corpotaion nevű cégével egyetemben. Drake egy milliárdos üzletember aki a környezetet védi, de ez persze csak álca, mert az igazság az, hogy nukleáris robbanófejeket akar megszerezni, melyekkel nem igazán környezetbarát dolgokat szeretne művelni. Szóval ismét kaptunk egy ments meg a világot sémájú történetet, de nézzük, hogyan is építették fel eköré a művet.
Kalandjaink során ugyebár kémkednünk is kell, de a játék velős részét az akció teszi ki. Hogy ez jóhatással volt-e a játékra? Nem hinném. Összesen vagy 2 pálya van, ahol észrevétlenül kell mászkálnunk és adatokat gyűjtenünk, a játék többi része népírtás. Én személy szerint nem ezt vártam a játéktól, node kétségkívül a filmekben is volt jópár akció jelenet. De ennyi? Ugyan már, ne viccelődjünk… Felszerelésünk között a fegyvereket kívül kémcuccaink is vannak. (Még jó hogy vannak, ezek nélkül nem lenne James Bond a játék neve) Olyan hasznos szerkentyűk lesznek a segítségünkre, mint a zippo gyújtónak álcázott fényképezőgép, hacker tevékenységekre alkalmas PDA, kocsikulcs alakú sokkoló, kémvírus cd, nyíllövő toll, mellyel elkábíthatjuk ellenfeleinket, lézernyalábot kibocsátó rolex, ami a lakatok kinyitásában lesz segítségünkre és nem utolsó sorban egy mobiltelefon alakú kampó, mellyel a magasabb helyekre juthatunk el. Sajnos utóbbinak van egy hatalmas hibája, miszerint csak előre kijelölt helyeken tudjuk használni. Kapunk még pluszba egy Napszemüveget is, amely éjjellátó és hőlátó móddal van felszerelve. Előbbinek viszont nem fogjuk sűrven hasznát venni, mivel sötét helyszín alig akad a játékban, azokon a pontokon is tökéletesen el lehet tájékozódni nélküle. A játék folyamán összesen 3 alaklom fog adódni, amikor ennek hasznát vesszük. Ennyi erővel ez ki is maradhatott volna a játékból, mivel csak a helyet foglalja a zsebünkben. Fegyverek terén viszont meglepően bő a választék. A reportárban megtalálható a hangtompítós pisztoly, Desert Eagle, P90, Shotgun, gépfegyver, rakétavető, villanógránát, repeszgránát, mesterlövészpuska, két sorozatlövő fegyver, és legutolsósorban a két öklünk.
A grafika azt kell, hogy mondjam, meglepett. Ahhoz képest, hogy a játék a GoldScr feljavított változatát használja, elég szépen néz ki. (Ez a motor hajtotta a Half-Life-ot minden kiegészítőjével együtt, a Counter-Strike-ot és még sorolhatnám) De ez még nem mentség afelől, hogy ez a látvány 2002-ben már ronda. Jó, ezt be lehet tudni annak, hogy mittudomén a játék például már 3 éve készült és nem volt idő már engine-t cserélni, de nem hiszem, hogy ez így lenne. Kezdetben megemlíteném, hogy a játék olyan grafikai hibáktól szenved, hogy az szörnyű. A pisztolyról néha eltűnik a hangtompító (bár elvben ottvan), és a pálya vége is kifejezetten rondán lett megalkotva. Ami ennél is nagyobb hiba, az a játék optimizálatlansága. Valami iszonyat, hogy mekkora kaliberű hibák fordulnak meg a játékban. A célkereszt gyorsbetöltésnél hajlamos eltűnni, az interakciós billentyű nem mindig hajlamos reagálni, ami egy ajtó kinyitásánál iszonyú idegesítő. A fegyverváltásra a program néha nem reagál, a küszöbökön rendszeresen felakadunk, az újratöltés pedig időnként lehetetlen, hiába is verjük azt a kurva R betűt. Roppant idegesítő tud lenni, ha az ember már 2 órát játszik ezzel a szennyel, engem néhol már az idegbaj kerülgetett. Ezt tetézte meg az a tény, hogy ugyebár a pályák elég lineárisak, a program nem hajlandó részletesen tájékoztatni a feladatunkról, szóval szerencsétlen játékos hajlamos lehet a totális összezavarodásra, növelve ezzel a vérnyomását. A menü pedig iszonyat lassan töltődik be. Az ESC billentyű lenyomása után legalább 5 másodpercet kell várni, mire végre elkezdhetünk benne navigálni. Az AI valami katasztrofális. Az ellenfelek olyan suták, hogy kihívást egyáltalán nem jelentenek. Össze-vissza rohangálnak, a célpont előtt rendszeresen bambán megállnak, a lövésekre nem reagálnak és hasonló nyalánkságok. Jó, lehet mondani, hogy de hát használják a fedezékeket!... Ez bizony édeskevés a megváltáshoz. A szkafander ruha irányítása pedig szörnyű. Pontatlanul mozog a karakter, egy kicsi gombnyomásra pedig elcsúszkál az objektumról. A szinkronhangokról hááát mit is mondjak. A színészek nem igazán erőltették meg magukat. Unottan, egyhangúan beszélnek, ezzel mintegy 0 élvezeti faktort adva a játéknak. Ami dicséretre méltó az a zene. A megszokott Bond stílusú dallamok itt is felcsendülnek, számuk sajnos elég kevés, így 2-3 küldetés után már mindenki fejből fogja dúdolni őket. De kétségtelen, hogy dob egy kicsit a játékélményen.
Mitne mondjak, a Nightfire egy hatalmas baki lett. Rohadt idegesítő hibák vannak benne, ami a játékost már arra készteti úgy másfél, két óra után, hogy törölje le a francba ezt a szemetet. Ezen felül az egész nagyon unalmas, köszönhetően a sok lövöldözős résznek. Hogy megéri-e a pénzét? Nos, akinek bejött a játék, esetleg ez a stílus, annak lehet, hogy igen, de mezei FPS fanoknak erősen ajánlom, hogy távolról kerüljék el a PC-s verziót. (Állítólag a konzolos mérföldkövekkel jobban sikerült)
5.2/10
A Trailer ne tévesszen meg senkit! A konzolos változatból is vanak bevágva jelenetek! (Pl az autós részek)
Utolsó kommentek