Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Counter-Strike

2012.02.17. 15:30 :: szogyenyi

Minden játék, amelyhez kiadnak a fejlesztők egy olyan devkitet, mellyel könnyen modolhatjuk az adott projektet, általában nem kerüli el a sorsát és valamilyen formában vagy átalakítják a felhasználók az egész játékot, vagy egy teljesen újat írnak alá. Ezt a zseniális Half-Life sem kerülhette el, melyhez 1999-ben elkészült a világ talán egyik legsikeresebb modja/mára önálló játéka, a Counter-Strike. Jelen alanyunk az utolsó kiadott verzió a sorban, az 1.6-os számozásra hallgat.

Mivel a Counter-Strike egy többjátékos játékra kihegyezett csapat alapú shooter, így egyjátékos kampányt nem fogunk benne találni. Két csapat néz szembe egymással: a Terroristák (T) és a Terrorista elhárító alakulat (CT). Játékmódonként a két csapatnak eltérő feladatai vannak, melyek körökre vannak osztva. Ezek a feladatok lehetnek túszok megmentése, bomba lerakása, VIP védelmezése, amit a másik csapatnak vagy meg kell akadályozni, vagy meg kell oldani, természetesen ez attól függ, melyik oldalon is állunk.

Ha már így elkezdtem belemerülni a játékmódokba, akkor ideje felsorolnom, milyen típusú pályákon is lesz alkalmunk megcsillogtatni tudásunkat.

 

  • de_ mapok: A terroristák feladata az, hogy a megjelölt A vagy B pontra elhelyezzenek egy robbanószert és sikeresen felrobbantsák azt. Minden körben más-más játékos a bombahordozó. Ezt jelzi a hátán hordott hátizsák is. A CT-k feladata az, hogy a bomba felrobbanjon, vagy a robbanószer lerakásának meghiúsítása. A lerakott bombahatástalanító eszközzel felszedhető.
  •  
  • cs_ mapok: A mapon elhelyezett túszok körül forog a cél. A CT-knek ki kell menekíteniük és eljuttatni a saját kezdőpontjukra a civileket, míg a terroristáknak ezt kel megakadályozniuk. A túszok megöléséért mind a két oldalon pénzbírság jár.
  •  
  • as_ mapok: Ez is hasonló a CS típusú pályákhoz, bár kissé mégis más. A CT-k feladata a VIP személy elkísérése a pálya egyik felétől a másikig. A VIP szerepét egy CS játssza el. Ő nem tud vásárolni, de kap egy pisztolyt. Ha a terroristáknak sikerül megölniük a VIP-t, a kört ők nyerik meg.
  •  
  • es_ mapok: A terroristák feladata a menekülés egy adott pontig. Ha az idő lejár, vagy minden terrorista meghal, a kört a CT-k nyerik. Ezeken a pályákon a vásárlás limitálva van.
     

A játék meglehetősen valós alapokra épít. Ezalatt azt értem, hogy nincsenek elsősegély csomagok és nem fogunk tudni ramboként végigszaladni a körökön. Pár pontos találat után halottak vagyunk. Ezért is nagyon fontos a csapatmunka. Minden kör elején lehetőségünk van vásárolni. Fegyverek közül válogathatunk pisztolyokból (Glock 18, Desert Eagle, Beretta), egykezes géppisztolyokból (FN P90, IngramMAC-10), gépfegyerekből (FAMAS F1, M4 A1, AK-47), vihetünk magunkkal kevlár mellényt, sisakot, taktikai pajzsot, vakító és füstgránátot is. Mindezeknek csak a pénzünk szab határt. Érdemes megjegyezni, hogy mivel a játék a valós hadviselés elemeire épül, így egyszerre (a késen kívül természetesen) csak két darab fegyvert hordhatunk magunknál. Pénzjutalmat kapunk a megölt ellenfelek után és a teljesített feladatokért. Ezekből a jutalmakból vehetünk később magunknak felszerelést.

Mivel a mod a Half-Life alá készült, ezért magától értetődően a GoldScr motor hajtja. 1999-hez képest még mindig szép, bár a szebb karaktermodellekre és effektekre kevés hangsúly jutott, így látványban nem nyújt nagy újdonságot. Viszont ezen belül a kartakterek és a fegyverek kidolgozottsága meglehetősen szép. A szinkron is nagyon jól sikerült. Bár nem tudom, hogy az 1.6 megtartotta-e az eredeti mod szinkronhangjait, de nagyon jól sikerültek. Hibát igazából mondani nem is tudnék mondani. Aminek működnie kell, az jól is működik. Talán lehetnek benne itt-ott kisebb bugok, én szerencsére ilyenbe nem ütköztem eddig még bele egyszer sem.

A Counter-Strike-al szemben egyszerűen nem lehet olyat mondani, ami taszító lenne. Mára a CS már fogalom lett, milliók játsszák világszerte. Aki szereti a műfajt és a csapat alapú taktikát, az vagy rátalált már a játékra, vagy évek óta rabja. Nem csoda, hogy ennyien szeretik, a legtöbb e-Sport bajnokságon is a Counter-Strike az a játék, amit leginkább játszanak. A Valve felkarolta  a projektet, így a Team Fortress és a Day of Defeat mellett egy újabb olyan mod van a kezükben, ami önálló játékként is megállja a helyét még a mai napig is. Az én szerény véleményem szerint:

9.7/10
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr924064122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása