Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Return to Castle Wolfenstein

2010.04.30. 15:30 :: szogyenyi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ugyan ki ne emlékezne az FPS-ek atyjára, a Wolfenstein 3D-re. Abban az időben, 1992-ben, mikor megjelent, egy új színvonalirányzatot nyitott meg a játéktörténelemben. Ez volt az első olyan alkotás, ahol belső nézetben irányíthattuk a karaktert. Hosszú idő telt el, mire végre 2001-ben megjelent a folytatás, a Return to Castle Wolfenstein.

A történet szerint I. Heinrich herceg talál egy írást, melynek segítségével egy hatalmas élőhalott sereget tudott volna megidézni, hogy segítségükkel átvegye a hatalmat. Ezt persze szerencsére egy szerzetes valami hókuszpókkal próbálja megállítani, így történik, hogy időszámításunk után, 943-ban Heinrich herceget csapdába csalja. Persze 1000 évvel később, a németek egy ásatás folyamán „minő véletlen” rábukkannak a sírra, így kezdetét veheti a kísérletezgetés, mindenféle zombikkal és Übersoldierekkel.

Persze az Amcsik sem restek, rögtön küldenek is 2 szuperügynököt, hogy járjanak utána a dolognak, viszont kalandjuk nem tart valami hosszú ideig. Míg társunkon éppen kísérletezgetnek, addig mi (B.J. Blazkowicz) egy hideg, koszos cellábban rohadunk, várva, hogy mikor kerülünk sorra. Persze egy ügyes kis pókembert megszégyenítő mozdulattal könnyedén felmászva a plafonra, csak egy késsel a tarsolyunkban várjuk, hogy Fritz mikor is jön értünk. Innentől veszi kezdetét a játék.

A felszerelés

Eleinte csak egy kés, illetve lábmunkánk áll rendelkezésünkre, de a halott német őrtől elszedett Luger pisztoly is már a játék legelején a szolgálatunkra áll. Emellett vihetünk magunkkal még 1 illetve 2 darab Colt 1911 pisztolyt. Később rendelkezésünkre áll az MP40 géppisztoly, a hangtompítós, állandóan túlmelegedő Brit Sten gépfegyver, és a személyes kedvencem, a Thompson. Sajnos ehhez elég kevés golyót találni a játék folyamán. Távcsöves fegyverek terén a K98K Mauser az, amit a legtöbbször fogunk használni. Nagyon erős fegyver, zoomolni is tudunk vele, de hátránya hogy igen lassú. Az ejtőernyős alakulat által használt FG42-es távcsöves puska is viszonylag erős és gyors, bár ezzel sajnos nem tudunk zoomolni. A lopakodós pályákon nagy kedvencünk lesz az a különleges távcsöves fegyver, mely hangtompítóval, illetve éjjellátó felszereléssel van ellátva. Nagyon erős fegyver, egy pontos találattal le lehet teríteni vele az ellenfelet. A leg brutálisabb fegyver mégis a Venom névre hallgató szörnyeteg. Ha egyszer beindul, nincs olyan objektum, mely élve megúszná a velünk történő találkozást. Sajnos egy idő után elég pontatlanná válik a fegyver, nagy a szórása, így csak pár másodpercig tudunk vele pontos célzást bevinni, de azért egy Übersoldier ellen nagyon hatásos fegyver. Viszont ha sokat használjuk, a fegyver felforrósodik. A piromániások nagy kedvence lesz a lángszóró. Nagyon hatásos tud lenni, főleg tömegben. Egy viszonylag érdekes fegyver a Tesla Gun, mely elektromos nyalábokat tudunk kibocsátani. Mint egyik 2. világháborús játékból, innen sem maradhat ki a Panzerfaust, alias a rakétavető. Funkcióját nem magyarázom, mindenkinek világos, azzal az egy kiivétellel, hogy ezúttal nem tankok ellen fogjuk majd használni leginkább. Vannak emellett még gránátjaink is. Használhatjuk a klasszikus nyeles gránátot, illetve az időzítővel ellátott dinamitot. Sajnos a gránáttal vannak problémák. Nagyon nehezen lehet kezelni, illetve a fizikája sincs megoldva valami elfogadhatóra. Ahogy a földön pattog, néha nevetséges tud lenni. Viszont nagyon ötletes az is, hogy ha sokáig tartjuk a kezünkben, (ugyebár a messzebbre hajítás érdekében) akkor nagy az esély rá, hogy elpukkan a kezünkben. Lesznek még állomások, ahol felállított MG42-es gépfegyverrel is lehetőségünk lesz kaszabolni az ellenfeleket.

Ellenfeleink nagy része mily meglepő, német katonák lesznek. Az egyszerű bakáktól kezdve a csicsás SS tisztekig, a lángszórósokig, mindenféle formában össze fog velük akadni a bajszunk. Pár küldetés után viszont már élőhalottak és gonosz szellemek társaságát fogjuk élvezni, majd pedig ellátogatunk az X-Laboratóriumban, ahol mindenféle gonosz náci teremtménnyel dolgunk akad majd. Belőlük nincs is olyan sok, ezért megemlítem őket:

  • Loper: Két kézen járó, a teste alján elektromos szerkezettel ellátott teremtmény. Nagyon gyors, erős fizikumú, és áramcsapással tud támadni.
  • Übersoldier: Hatalmas, robot szerű szerkezet, mely erős páncélzattal van ellátva. Velük 3 féle formában fogunk találkozni. Van, amely Venom gépfegyverrel támad ránk, a másik rakétavetővel, a harmadik meg Tesla Gun-nal felszerelve próbálkozik, kisebb-nagyobb szerencsével ugyebár.

 

És ugyebár végül meg kell küzdenünk magával Heinrich herceggel és nemes brigádjával is.

Általánosan a játékról

A megjelenéssel semmi probléma sincs. Ugyebár ez is Id játék, természetes, hogy a játkot hajtó grafikus motor az IdTech 3 felturbózott változata. Szép textúrák, szép effektek. Különösebben a láng effektet emelném ki. Nekem személy szerint nagyon tetszett a lángszóró használata után elém táruló látvány. A mesterséges intelligenciával sincs annyira nagy baj. Próbálnak összedolgozni a katonák, segítik egymás, a gránátokat szó szerint visszapasszolják nekünk. Nagyon jóra sikeredett. Viszont néha képes bebambulni az AI sőt, néhol olyan kitartóak a német hon mellett, hogy a vízbe is utánunk ugranak, és ott is próbálnának lelőni. Sajnos ez elég gyakori jelenség. A pályák és a küldetések is nagyon változatosak. Van, ahol csak előre kell menni, és hentelni, vagy kijelölt tiszteket levadászni,  néhol pedig úgy kell végigmenni az egész pályán, hogy egy árva léleknek se tűnjön fel, hogy a közelbe vagyunk. Ilyenkor általában riadóval figyelmeztetik egymást, és ekkor jön a klasszikus Game Over felirat. A játékban lehetőségünk van felszedni titkos kincseket is, ár értelmét nem nagyon látom, mivel semmi hasznukat sem tudjuk venni. Hasznos funkció még a sprint is, melyet a Shift gomb nyomva tartásával tudunk aktiválni. Oldalt ez a zöld csík jelzi az állóképességünket. Ha teljesen lement, akkor már nem vagyunk képesek tovább sprintelni. Bár egy kis pihenő után ez újra feltöltődik, illetve ha sört, vagy bort iszunk, az még megnyomja egy kis plusz csíkkal. Hasonlóan ötletes dolog a medikitek utánpótlása is. Míg más játékban elsősegélycsomagokkal tudjuk helyreállítani életerőnket, addig itt az ételek elfogyasztása is plusz életerőt ad nekünk. Persze a medikitekkel is meg tudjuk ezt tenni, mely 25-ös, illetve 50-es kiszerelésben található meg. Páncélzatként pedig német rohamsisakokat, illetve dzsekiket vehetünk fel. Ami még kicsit szemet szúrt nekem, az a következő jelenség: Ha éppen a Venom fegyvert hordozzuk magunknál, akkor ugyebár jelentősebben lassabban haladunk. Ha fegyvert váltunk, ismét gyorsan futunk. Nem tudom, miért futunk gyorsabban úgy, hogy közben egy 200 kilós szörnyeteget cipelünk a hátunkon, és akkor még nem is beszéltem a többi felszerelésről. De ez mondjuk elhanyagolható, nem ez lesz ugyebár a játék megbuktató eleme. Nagyon örülök még a kihajlás funkciónak is, ami ugye nem minden régi játékban volt megtalálható. Viszont egy valamit nem értek. Ha már egyszer ki tudok hajolni, akkor miért nem tudok kihajolva tüzelni? Sajnos ez egy olyan pont, ami engemet mélyen megsértett. Illetve meg kell még említenem, hogy ha éppen a csigalépcső használata közben futunk össze Hanz-al és lelőjük, szegény elég érdekesen, a legutolsó fokig lecsúszik. Eléggé fura látvány, szerintem zavaró pont a játékban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bárki mond bármint, a Return to Castle Wolfenstein egy klasszikus marad. A műfaj rajongóinak kötelező kipróbálni. Viszont a zombis pályák szerintem nagyon nem illettek bele a játékba. De attól még nagyon élvezhető játék.

 

9/10

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr861874630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borszakértő 2010.05.01. 09:09:57

Valóban ez egy klasszikus játék. Személy szerint legalább 5x végigjátszottam már, és sohasem untam meg.

The_Goat 2010.05.01. 09:11:30

nem időszámítgás előtt 943 hanem utána. A.D. anno domini

1000 évvel később 1943

ha i.e. 943 akkor 1000 évvel később az 57 a.d. lenne

Trevize 2010.05.01. 09:11:58

Jóóóó cikk. :)

Alig két hete, hogy újra felraktam a játékot, és nagyon élvezem. Hihetetlen hangulata van, amikor például megpróbálsz egy-egy pályát úgy teljesíteni, hogy lopakodva, csak késsel.

Van egy másik nagy FPS kedvencem, a WW2 témában: Hidden & Dangerous 2. Ez a világ legbugosabb, és egyben leghangulatosabb játéka. Nem csak FPS, hanem stratégia is. Kb. olyan, mint ha Commandost FPS módban játszhatnád. Ismered? Van kedved cikket írni róla? Ha nincs, szívesen írok egyet én. ;)

A nép fia 2010.05.01. 09:12:12

Sok hibát felsoroltál, és mégis magas pontszámot adtam. Az írás alapján 7/10-re értékelném, saját tapasztalataim szerint viszont még egyel kevesebb osztályzatot kapna. Egyszerűen nem tetszett ez a játék, noha a Wolf 3D-n nőttem fel.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.05.01. 09:12:25

Az SS paranormal divisionért külön pont. Oda voltam értük :)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.05.01. 09:12:45

A Sten nem francia, hanem brit.

Igen, ez egy nagyon jól sikerült játék. Látványos, izgalmas és a pályák hatásosan keltik azt az illúziót, hogy van választásod merre mész (nincs, lineáris a játéktér).
Ami a fizikát illeti, ez a játék 2001-es, az akkor rendelkezésre álló számítógépekhez képest szerintem kihozta a dologból, amit lehet.

www.BiSzex.hu · http://bisex.hu 2010.05.01. 09:13:01

nekem a mai napig a kedvenc játékom. imádom. azóta xbox360-on játszom a folytatását. ott már mindent kihoztak belőle, amit csak lehet

saq 2010.05.01. 09:13:52

te most komolyan nyomtál egy leírást egy tízéves játékról, ami ráadásul egy fps?

Bivalyrobi 2010.05.01. 09:14:04

Kurva jo jatek. Emlekszem vegignyomtam karacsony es ujev kozott. Amugy is untam anyam meg keresztanyam hulyesegeit. Soha addig nem volt ilyen jo teli szunetem:-)))))

Thresher 2010.05.01. 09:14:21

Kokrétan gyülölöm a Loper-eket, mindig megijedek amikor a laborban kitöri az egyik az ablakot! Az Übersoldier-ek közt meg pont a rakétavetős a legjobb, csak egy lépést kell arébb menni hogy megússzuk, bár közelebb már para a találkozás velük. :P

Amugy nem'tom ki hogy van vele, de nálam a zenéje miatt kicsit olyan parás, nem is a látvány miatt.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.05.01. 09:14:35

"Ez volt az első olyan alkotás, ahol belső nézetben irányíthattuk a karaktert."

ZX-Spectrumra már a 80-as években volt E/1 játék.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.05.01. 09:16:16

"Ez volt az első olyan alkotás, ahol belső nézetben irányíthattuk a karaktert."

Nem, nem ez volt...

inkarnate 2010.05.01. 09:16:21

Szerintem nagyon jó játék volt, a zombis pályák meg fosatósak voltak eléggé! A cikk is jó lett, habár a fegyverleírásoknál a szóismétlésekre _esetleg_jobban lehetne figyelni - no nem piszkálódni akarok :)

Rigghead 2010.05.01. 09:16:28

ez multiban volt a legnagyobb, mindíg medic voltam

Fercsee 2010.05.01. 09:16:34

Kis pontosítás : "hogy időszámításunk előtt, 943-ban Heinrich herceget csapdába csalja." Időszámításunk után csalja csapdába szegényt :) Amúgy tetszik a leírás, tényleg klasszikus ez a játék, és én személy szerint a zombis részeket jobban szerettem, valami teljesen egyedi feelinget vitt a játékba (legalábbis számomra mindenképp).

bioLarzen 2010.05.01. 09:16:57

"Viszont a zombis pályák szerintem nagyon nem illettek bele a játékba."

Egyetértek - csak nálam a maximális 10 pontból ezzel a tökéletesen történetidegen vonallal minimum 4 pontot vesztenének...

Egyébként abban is egyetértek, hogy ezen kívül jó a játék. Én sem bántam meg anno, hogy megvettem.

bio

bioLarzen 2010.05.01. 09:17:05

Ja, bocs, még hozzátenném a dögös ruhájú, nagy dekoltázsú nőket - szintén tökéletesen történetidegen... Komolyan mondom, hogy az egyik főnácinak csupa bombázó alakú nőkből álló testőrsége van, akik szilikonos mellel, magassarkúban kommandóskodnak - ez viszont már az echte szánalom kategória... Nem?

bio

waze 2010.05.01. 09:17:51

játszottam mindkettővel, sajna az újabb online verzióját igen küzdelmes volt használni tört üzemmódban így azt végül feladtam. amúgy egyetértek, igazi klasszikusok..:-DD

Ленина · http://szanalmas.hu 2010.05.01. 09:17:59

Ez a játék 2009 januárban jelent meg. kissé elkéstél a bemutatóval nem? Szerintem magyarországon minden valamirevaló gémer végignyomta legalább egyszer.. :)

registraal 2010.05.01. 09:18:57

Nagyon komoly JÁTÉK, én imádtam. Hátborzongató volt néha főleg, hogy éjjel játszottam vele sötétben és fülessel. Jó sztori, rengeteg gyilkolni való, csak a vége lett fölöslegesen túl erős.

dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2010.05.01. 09:19:06

A zombik csak rontottak a játékélményen. Egyebekben tényleg jó program.

Teuton01 2010.05.01. 09:19:11

szogyenyi: "így történik, hogy időszámításunk előtt, 943-ban Heinrich herceget csapdába csalja. Persze 1000 évvel később, a németek egy ásatás folyamán „minő véletlen” rábukkannak a sírra, így kezdetét veheti a kísérletezgetés, mindenféle zombikkal és Übersoldierekkel."

Időszámításunk előtt, 943+1000 év= időszámításunk szerint 57. A németek már akkor is végeztek ásatásokat? Meg még kísérletezgettek is??? Nocsak, jó tudni..vagy talán valaki átolvashatná a cikkeket hogy ekkora bődületes baromságok azért ne kerüljenek fel a netre...

flippant 2010.05.01. 09:19:18

Imádtam ezt a játékot! Még a 92-es W3D-vel is játszottam meg annak a 2. részével. Nagyon jó volt!

szcsongor 2010.05.01. 09:19:28

fogalmazás:1/5
helyesírás:1/5
RTCW: 7/10

szogyenyi · http://jatekblog.blog.hu 2010.05.01. 09:24:50

Jó, jó, igaz. Az időszámítást az tényleg elírtam, szerkeszteni is fogom. Köszönöm a kommenteket. A helyesírásért meg elnézést kérek, ahogy csak tudok, odaügyelek rá.

Sparrow79 · http://sparrow.uw.hu 2010.05.01. 09:31:16

Én is imádtam, de bevallom, elakadtam benne, így nem tudtam végigjátszani. :(( Az őrtornyos lopakodós résznél, miután megöltem mindenkit a bázison, nem tudok bemászni a teherautóba, mert azt írja ki, hogy előbb meg kell találnom valami rakétabázist. Sehol se találtam. :(

imbalanar 2010.05.01. 09:42:22

az ejtőernyősök fegyverén volt scope:D

Lépesméz 2010.05.01. 09:45:28

A játék zenéje innen letölthető: billbrownmusic.com/musicG4.htm#RTCW
Mindent egybevéve fordulatos jól felépített játékról van szó amelyeket a hibái ellenére lehet szeretni. A multiplayer mód (ami a crackelt verziókben nem működik)kiválóan helyettesíthető az ingyenes(készítők által kiadott) wolfenstein - enemy territory nevű játékkal.

Lépesméz 2010.05.01. 09:50:10

@Sparrow: A lopakodós résznél nem mindenkit kellett megölni. Figyelni kellett arra, hogy az a katona aki a teherautónál lévő nagy kijáratot őrizte ne kezdjen el idegeskedni hanem végig nyugodtan sétálgasson fel és alá. Mert ha rajta látszott, hogy észrevett akkor nem indult el a teherautó. Az utolsó katona életben kellett hogy maradjon mert ő engedi be a teherautót a rakéta bázisra.

2010.05.01. 09:54:01

@Sparrow: Az utolsó őrt a kapunál NEM SZABAD megölni! Ő nyitja ki a kaput a teherautónak! Ebbe már én is beszívtam egyszer.
RTCW rulez! :)))

2010.05.01. 12:21:35

@Selkath:
Sőt, a víztornyon mászkáló fritzet sem mindegy, hol szeded le, mert a kapus észreveheti és akkor már jön is a riasztó, meg a gémóver... :S

Sparrow79 · http://sparrow.uw.hu 2010.05.01. 21:44:09

@Lépesméz: @Selkath: Ja hogy oda megy a teherautó! Köszönöm! Néhány év elteltével most ismét fel fogom telepíteni. :))

szogyenyi · http://jatekblog.blog.hu 2010.06.23. 20:45:10

@Lord_Valdez: Akkor eddig nagy hittévben éltem. Köszönöm, hogy szóltál! Megint okosabb lettem :)

@Trevize: Szemezgettem már a játékkal, de eddig sohasem jutottam még el odáig, hogy kipróbáljam. Talán egyszer vetek rá egy pillantást, de még most nincs tervben.
süti beállítások módosítása