A Black Box-nak sok próbálkozása volt már. Összesen 6 alkalommal próbáltak meg bizonyítani, mikor milyen eredménnyel. Volt olyan játékuk, amelyik nagyon jól sikerült, de megfordultak köztük igazi selejtek is. Legutolsó próbálkozásuk az Undercover volt, ami valljuk be: egy újabb bőrlehúzás volt. És egyben az utolsó NFS játék is, ami PS2-re megjelent. Mai alanyomban a PS2-es Undercovert fogom elemezni.
Mint ahogy azt már megszokhattuk, nem csak Baywiev-ben, Rockportban és Palmontban szabadult el a pokol, de már Tri-City Bay-ben is. Igen, az illegális versenyzés tevékenységét folytató huligánokról beszélek. De most egészen más szemszögből fogjuk megközelíteni a dolgot. Mi, mint a rend bátor őre, azt a különleges feladatot kaptuk, hogy épüljünk be a bűnszervezetbe, és szépen, fokozatosan kapcsoljuk le a rosszfiúkat. Először csak a piti kis bűnözőket, majd szépen sorjába egészen a nagyfőnökig. Természetesen ehhez be kell nyalnunk magunkat hozzájuk, még pedig különböző feladatok teljesítésével.
Szóval kaptunk egy Most Wanted 2-t, vagy ha úgy tetszik, egy Carbon 2-t, csak új verdákkal és más várossal. (Máááss? Hogy mersz ilyet mondani büdös kölök? Na jó, erre ígérem majd kitérek) És itt vége is a listának. Igen. Mi van meglepődtél? Hát ne csodálkozz. Ennyi jutott erre a bekezdésre. Na jó, akkor felsorolom, milyen elérhető versenyek kaptak helyet ebben a KKHHHMMM „remekműben”:
- Körverseny: Szokványos több körös futam. Érj be elsőként a célba és nyersz.
- Sprint: A-tól B-pontig tartó futam. Szintén az első helyezet a nyerő.
- Ellenörzőpont: A megadott idő alatt kell áthajtani a város különböző helyein elhelyezett ellenörző kapukon.
- Sofőrmunka: Általában egy autó leszállítása a feladat, de van, amikor a zsarukat kell szivatni.
- Kör KO: Kiesős verseny. Minden kör végén kiesik az utolsó helyezet.
- Időméréses verseny: A megadott idő alatt kell messzebbre jutni a többi ellenféltől. Magyarul, mikor lejár az idő, az első helyen kell lenned.
- Országúti ütközet: Akkor nyersz, ha az ellenfeledet le tudod hagyni a megadott távolságra, vagy ha első vagy amikor lejár az idő.
Tényleg minden maradt a régiben. Egyedül a versenyek feloldását oldották meg másképp. Minden verseny után és rendőrüldözés után tapasztalati és hírnévpontokat kapunk. Ezek határozzák meg, mikor kapunk új eseményeket. Ha elértük a kiírt pontszámot, új versenyek nyílnak meg. Ennyi.
Na de amiről sokat tudok írni, azok a negatívumok. Írtam is egy szép nagy listát játék közben, ami bökte a csőrömet, szóval ne haragudjatok meg, ha össze-vissza fogom venni a dolgokat. Az egyik ilyen, hogy ha megtelik a garázsod és leselejtezed a már nem használt autódat, akkor egy kumma zsetont nem kapsz belőle. Szóval lehet, hogy költesz 60000-et egy jó autóra, ami kb 20%-nál még jó, de 45%-nál már kevés a győzelemhez és kell a garázsba a hely, szóval meg kell szabadulnod tőle, de pénzt nem kapsz érte. Mekkora baromság már ez! Ki találta ki ezt az őrültséget? Az irányítást szintén elszúrták. Egy rendes autós játékban elvárjuk, hogy az analóggal lehessen gázt adni és irányítani, vagy ha nem is, legyen rá legalább 3 konfiguráció, ami közül lehet választani. De valamelyik okos ott fenn kitalálta, hogy mi lenne, ha jobb analóggal a kameranézetetet lehetne változtatni? Szóval kapunk egy zavaró X gombbal történő gáz adást, és egy nagyon béna, analóggal történő hátranézést. Természetesen az egész autót körbe pásztázhatjuk vele, de ki a francot érdekel? Ha az autómban akarok gyönyörködni, arra ott a kirakat opció, amit a garázsban is elérek. És a slusszpoén, hogy nincs rá másik konfiguráció, amivel át lehetne állítani. Jó ne azt mondom, hogy nem bírom lenyomva tartani az X gombot, de egy óra után már kissé fárasztó tud lenni. Nyami-nyami, fincsi AI. Megint olyan segg hülyék az ellenfelek, mint a Most Wanted-ban. Vagyis ott inkább csaltak, de ez majdnem megközelíti azt a szintet. A játék alapból irtó könnyű, főleg, ha Easy fokozaton tolod. Ezzel nincs is semmi baj, ha nem játszaná velem azt a játékot, hogy néha kilométerekre lehagyom őket, néha pedig annyira begyorsítanak, hogy alig tudom, levakarni őket. Ragyogó példa erre az Országúti ütközet nevű verseny. Ha megelőzöd az ellenfelet, már majdnem lehagynád, erre zsupp 3 másodperc alatt behozza a közel 500 méteres lemaradását és meg is előz, miközben 250 km/h-val hasítod az aszfaltot. Úr isten. Mi a franc folyik itt? És ez körülbelül addig megy, míg el nem éred az utolsó 30 percet. És ez még akkor is megy, ha az ellenfél brutálisan beleütközik egy szembejövő kamionnal. Tényleg. Ez nem vicc. Ez rohadtul el van baszva. A zsaruk úgyszintén. Nehogy már egy szaros Crown Victoria beelőzze a Pagani Zondát! Mi a fene folyik itt kérem szépen??!!! És a levakarhatatlanság. Már megint. Nincs olyan másodperc, hogy a játék ne zúdítana a nyakadba 6 zsarut. Egyszerűen levakarhatatlanok. És ha sikerül is levakarni őket, az utánad járőröző rendőrök is hihetetlen gyorsasággal közlekednek, és 2 másodperc alatt fordulnak meg 360 fokos szögben, szóval egy sofőrmunka alkalmával, ha lerázod a zsarukat és már csak a rejtekhelyig kell eljutnod, szintén egy lehetetlen kihívás áll előtted. A heat levelel is akadtak súlyos problémák. Ugyebár egy mondhatni „rendes” NFS megoldotta azt, hogy nem egyből Apache helikoptert küld a nyakadba, hanem szépen fokozatosan zúdítja rád a fakabátokat. Na itt ezt felejtsd el. A program kedve szerint küldözgeti rád a zsarukat. Van, amikor egy Ford GT-vel száguldozom, és kis Ford Crown Victoriáét küld utánam. Máskor, ha éppen az Evo-val száguldozom, akkor 2-es szint után hirtelen 5-ösre nyomja fel a körözöttségemet, majd 2 Mustang után egyből elém vág 3 Gallardo. Kérem szépen mi a frász folyik itt? És ráadásul emberi életet nem kímélve még egymásba felé is 300 km/h-val süvítenek! Ez aztán a profi mesterséges intelligencia!! Persze van, amikor max körözési szinten nem szuperautókkal jönnek utánam. Megesik, előfordul ilyen is néha. És kicsit sem túlzok ha azt állítom, hogy elkapni sohasem tudnak (Könnyű fokozaton tesztelve). Hiába állsz le az autóval, mire a lebukásmérő eléri a maximumot, addigra többször visszaugrik normálra a szintmérő ÚGY, hogy csak egy helybe állsz. Szóval nem kell parázni, ha át mész egy szögesdróton, menj nyugodtan, úgy sem kapnak el. A rombolható elemek itt nem hogy segítenek, akadályoznak. Rendszeresen fennakadok, megállok ilyenek miatt, így nem is éri meg a rendőrökre ráborítani. Persze az ilyenkor közbelépő akciókamera szintén elrontja a játékomat, amit természetesen kikapcsolni nem lehet. Miért is, ugyebár… És kérem szépen. Miért van az, hogy ha verseny közben 200-al süvítek el a zsaru mellett, le sem szar, de ha ő jön belém, máris nyivákol? Na jó, ezek után ezen már meg sem lepődöm. Persze vannak itt még olyan apróságok, mint például a kocsi nagy sebességnél pattog az aszfalton, vagy egy nagy ugratás után a fizikát meghazudtolva repülök és fordulok körbefelé, nekicsapódva mindennek, a búvóhelyeket az út közepére teszik ki, ahelyett, hogy a realizmusnál maradva inkább a rejtekhelyre hajtanék be, de mindegy is. Az út közepén nem vesznek észre a zsaruk, leráztam őket, nem igaz??... Amin igazán felháborodtam, az az, hogy a játék szemrebbenés nélkül hazudik a játékos pofájába. Egy küldetés alkalmával, amit ha sikeresen teljesítünk,, kapunk egy verdát. Na jó, mondom. Örültem is, mert egy jó vas sohasem ár. Vidáman kattintok a garázsra, de az ígért kocsi sehol. Mivel a játék ugyan azokat az átvezető videókat használja, mint a nagytestvéres változat, gondolom egy PS3-al vagy PC-s változatnál megkapjuk az ígért kocsit, de itt miért nem lehetett betartani az ígéretet??!!! Ennyire nehéz megírni egy ilyen scriptet? Muszáj megemlítenem az ellenőrzőpontos versenyeket. Ugye itt ellenőrző kapukon kell áthaladni. Ezzel semmi gond sem lenne, de: Miért kell 2,5 méteres kapukat letenni? Miért lassít le annyira, ha áthajtok rajtuk? Miért nincs annyi hely a 2 kapu között, hogy elférjek közöttük? Miért nem lehetett ezt alapból az országútra tenni, mint ahogy a Most Wantedbe is volt? Miért? Hab a tortán a fos magyar lokalizáció, amely helyenként félrevezet. Pl: Traffipaxos versenynél vérdíjat ír. Oké, elsőre azt hiszi az ember, hogy rendőr üldözés, húzzuk fel 25k-ra a vérdíjat és lógjunk meg. Majd mikor betölti az eventet akkor derül ki, hogy jaa nem, csak 200-al kel elsüvíteni egy traffipax előtt. Isteneeem… Utoljára az irányítást fikázom le. Az összes autó egy nagyon érzékeny irányítást kapott. Nem vicc, az ÖSSZES AUTÓNAK ugyan olyan az irányítása. És nagyon érzékeny. Ami kicsit sem realisztikus. Jó, mert könnyedén lehet velük kanyarodni, de ellent mond a valóságnak, hogy így minden kanyart anélkül be tudunk venni, hogy a falhoz csapódnánk. Legyen az 45, 90, vagy 110 fokos. Ez nem vicc emberek. Komolyan.
Mit tudnék átlagosan mondani a játékról. A grafika ocsmány. Jó, most lehet magába fújong aki olvas, de nem arra értem, hogy 2008-ra nézve, meg hogy 8 éves konzolra nézve. Ez a grafika csúnyább, mint a Most Wantedé volt 20005-ben. Sokkal csúnyább. Ez szemmel látható a képeket is (na jó, iagzából azokon nem, mert nincs is nagyobb felbontású 800x600-as nál), de aki nem hiszi, menjen fel a YouTube-ra és győződjön meg saját maga róla. De miért nem lehetett átültetni a játékot a Carbon vagy ne adj isten a Most Wanted grafikus motorjára? Nem hiszem el, hogy nem bírta volna el. Amúgy a kocsilistával semmi bajom sincs. A szokásosak vannak a listában: Porsche-k, Lamborghinik, Mitsubishi Laner IX, Eclipse, Toyota Supra ésatöbbiésatöbbi. Buta dolog viszont, hogy a fejlesztések (külső és belső is) már a játék legelején elérhetőek. Mind (valami oknál fogva a bodykitek nem tartoznak ebbe a kategóriába, azokat fel kell oldani) , szóval csak pénz kell hozzá, hogy megvedd őket. Így igazából nincs igazi inspiráció a végigjátszásra, maximum a történet és az élőszereplős átvezető videók. A zene tényleg rendben van, mint mindig. Itt az NFS sohasem hibázott, DE. Megint elkövették azt az ostobaságot, amit anno a Carbonnál, hogy ott műfaj szerint voltak szétválogatva a zenék, így egy városrészben csak egy adott műfajú zenét hallhattál. Itt random szét vannak kapva a muzsikák városrészek szerint, szóval egyes zenéket csak akkor hallhatsz, ha a megfelelő városba mászkálsz. Öcsém ekkora baromságot. Ki a franc találta ki ezeket az örültségeket??!!! Igazából nem a negatívumokhoz akartam írni, de le kellett írnom, mivel fent is utaltam rá meg úgy éreztem le kell írnom. Játszás közben nagyon sok hasonlóságot találtam Tri-City Bay és Rockport között. Néhol annyira, hogy a készítők egyes szakaszokat egy az egybe átemeltek és áttették az Undercoverba, de máshol csak egy csonk verziójú szakaszt modelleztek le,m amiről szintén csak úgy ordít a hasonlóság. Aki játszott a Most Wanteddel és ezzel, annak biztos feltűntek ezek a hasonlóságok. De komolyan. Ennyire nincs már ihlet, hogy saját maguktól lopnak?
Összesítve az Undercoverral nem lenne semmi baj, csak úgy látszik a készítők a nagyobb bevétel érdekében gyorsan összedobtak valamit, és nem igazán foglalkoztak a PS2-es porttal. Jó játék lehetett volna belőle, de ehelyett kapunk egy kiherélt verziót, sok-sok vérző sebbel. Bár néha elgondolkozom, hogy szívesebben játszok ezzel, mint a Most Wanteddel, és inkább érdemelné meg a 6-7 pontot, de 70% után amit láttam, az már sok volt. Az Undercover nem annyira rossz játék, de kétségkívül hatalmas hibái vannak, amik nem hogy fusztrálóak, de tönkrevágják a játékélményt is.
5/10
Utolsó kommentek