Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

DIRT 3

2012.12.28. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

A Codemasters sikercsillaga kétség kívül a Dirt széria elindításával kezdett el ismét tündökölni. Azóta már kaptunk két darab Dirt játékot, illetve a száguldó cirkusz életébe is belecsöppenhettünk, de az élet nem áll meg, a szekeret tolni kell tovább. Így szerintem sokak számára egyáltalán nem okozott meglepetést, amikor a Codemasters bejelentette, hogy készül a Dirt harmadik epizódja. A fejlesztők azt ígérték, ezzel a résszel ismét visszakívánnak térni a rally-s gyökerekhez, és habár egy-két verseny erejéig a játék eltér ettől a kijelentéstől, váltig állíthatjuk, hogy az utóbbi évek egyik legjobb rallys címével van dolgunk.

pic1.jpg

A Dirt 2 kicsit elkalandozott és leginkább a show elemekre épített, amivel szerintem nem volt semmi gond, csak kicsit távol állt a Colin McRae névtől. Ezúttal már nem csak a legenda nevét hagyták el véglegesen a címből, de visszatértek a rally világba is, kevésbé érezzük úgy magunkat, hogy épp egy X-Games kellős közepébe csöppentünk. A bajnokság 4 szezont ölel fel, amelyek külön-külön 4 különböző eseménycsoportra vannak osztva, nem kevés játékidőt kínálva ezzel a játékosok számára. Nagy változás a korábbi részekhez képest a készpénz teljes nemű hiánya. Helyette a rendszer pontokkal jutalmaz, amely függ az elért helyezésünktől és a verseny közben teljesített feltételektől is. Minél több pontot szerzünk, úgy nyílnak meg a további versenyek, illetve ezek alapján lépünk szintet is. Ez azért fontos, mert minden szint után egy, vagy több szponzorajánlatot fogunk kapni és így nyílnak meg számunkra az új autók is. Ez azt vonja maga után, hogy egy verseny előtt már nem csak azt érdemes szem előtt tartanunk, hogy melyik autóval is szeretnénk rajthoz állni (sőt, ez már itt semmit nem számít), de azt is, hogy az adott szponzor mennyi plusz pontot ajánl fel és ezekhez milyen feltételeket kell teljesítenünk. Ilyen előírás lehet például: érj el X km/h-s végsebességet, driftelj X métert, az első körben szerezd meg a vezetést, stb… Plusz még a használatlan flashbackekért is plusz pontokat osztogat a rendszer, szóval a továbbhaladást semmi nem fogja akadályozni.

pic2.jpg

Akinek ez nem lenne elég, az elbóklászhat a részletekben is. A hozzáértők finom hangolhatják verdájukat, akár minden egyes futam előtt, 6 különböző nehézségi fokozat közül válogathatunk, és hogy a kezdők kedve se menjen el, különböző segédleteket is beállíthatunk (csak a szokásos: menet stabilizátor, kipörgés gátló, kanyarsegédlet, ideális ív kirajzolása) Ezeket egyébként nagyon ajánlatos rögtön kikapcsolni, mert a Dirt 3 így képes átalakulni egy egygombos játékká, amiben nincs sok izgalom. Igaz, elsőként én is vonakodva álltam a döntés előtt, kiindulva a Dirt 2 autóinak kezelhetőségéből, de imáim (vagy a közösség imája is?) eljutottak a készítők fülébe, így végre, a széria harmadik részéhez érve ez a probléma már majdnem tökéletesen orvoslásra került. Igaz, még mindig szokni kell az arcade-osra sikerült kezelhetőséget, de a tapasztalt Dirt játékosok kettő, három verseny után ismét belerázódnak majd a játékba. Azért is írtam, hogy mindegy, melyik kocsit válasszuk, mivel szinte az összes jármű irányítása megegyezik. (sőt, szerintem még teljesítményben sincs radikális eltérés közöttük) Hatalmas piros pont ezért a fejlesztőgárdának, ezzel szinte azonnal belopta magát a játék a szívembe.

pic3.png

A versenymódok között újdonságokat aligha találunk. Leginkább az előző két epizódból válogattak a készítők, a teljes lista pedig így néz ki: A klasszikus Rally mód nem maradhat ki természetesen, ezekből kapjuk a legtöbbet szerencsére. A rallycross zárt pályákon történő körverseny, itt csakis rally autókkal indulhatunk. Ennek ellentéte a Landrush, ami szintén egy zárt pályán történő verseny, annyi kikötéssel, hogy vagy Buggy-val, vagy 4x4-es dögökkel mehetünk, és persze a pályák is ezeknek megfelelően vannak felépítve. A trailbazer hasonló, mint a rally, csak a szakasz sokkal szélesebb és csak erre a célra kiépített, meglehetősen gyors autókkal vehetünk részt. A head 2 head játékmód sokaknak ismerős lehet a Dirt első részéből. A lényeg itt is ugyan az: két ellenfél halad ugyan azon a megcsavart pályarészen és az elsőként célba érő versenyző nyer. Egyetlen újdonságként a mára már elég nagy hírnevet szerző Gymkhana okozhat némi fejfájást nekünk. Szerintem sokaknak nem kell magyarázni, mi is a lényege ennek, de azért megteszem. Egy előre kialakított zárt pályán kell minél több látványos farolást, mutatványokat kiviteleznünk, lehetőleg úgy, hogy azok összefüggjenek, mert így kapunk szorzókat a magasabb pontszám elérése érdekében. Erre építkeznek a meghívásos események is, amelyek ugyan pontot nem adnak, de a száz százalékos teljesítés érdekében nem ugorhatjuk át őket. Itt kaphatunk sima dritet, gate sprintet (időre kell áthaladnunk a kapukon), gymkhana sprintet és szintén a gymkhana alapjaira felépített pontszerő játékmódot is (A robotok elgázolása +1 pont, az épületeké -1 pont) A bökkenő csak annyi az egészben, hogy ezek mind időre mennek, így nem árt belerázódni ezekbe a kihívásokba, különben sok kellemetlen pillanatot fog szerezni számunkra a játék. Az autók felhozatala minden eddiginél egyedibb. A 60-as évek rally legendáitól kezdve egészen a 2000-es, illetve a profi kategóriájú járművek tárháza áll a rendelkezésünkre, de megemlíthetném még a B, vagy a nyitott kategóriájú csoportot is. Példaképp felsorolok néhányat: Mini Cooper 1275S, Ford Mk.II McRae Escort, Fiat 131 Abarth, BMW M3 E30 Rally, Audi Sport Quattro, Subaru Impreza 555, Lancia Delta HF Integrale, és még sorolhatnám. A különbség csak a teljesítményben rejlik, bármelyiket válasszuk, az ellenfelek is az adott kategóriához fognak igazodni.

pic4.jpg

Az EGO Engine még 4 év elteltével is lehengerlően gyönyörű. A kocsik rendkívül szépen vannak lemodellezve, a törésmodell is bámulatosan jó, a tájakra pedig nem lehet panaszunk. Többek között megfordulunk Monte Carlo utcáin, Kenyában, Finnországban, Norvégiában, de a második részből ismerős L.A Kolosszeum is visszatér, némileg átpofozva. Szerencsére már nem annyira egyhangúak a versenyek, a készítők ügyeltek arra, hogy az egyes szakaszokon minél több alternatív útvonal legyen elhelyezve, ne csak oda-vissza furikázgassunk a pályákon. A havas tájak szintén elképesztően csodálatosak, a nagy gond csak annyi vele, hogy az esőhöz hasonlóan nem igazán lehet érezni azt, hogy az időjárási tényezők befolyásolnák az autók viselkedését. Ezzel ellentétben hasonló kaliberű gondjaim akadtak a Gymkhana-val is. Az első pár esemény teljesítése elég nagy kihívást jelent egy kezdő játékos számára, habár a játék próbálja fogni a kezünket és segít a trükkök végrehajtásában, egy teljes óra gyakorlást azért igényel a játékmód elsajátítása. Játékidő tekintetében a Dirt 3 sem panaszkodhat. A Bajnokság teljesítése legalább 12 órát vesz igénybe, és emellett még ott vannak a játékmódok bajnokságai is, amivel ezt az időt még kibővíthetjük pár órával. A zenék ismét jól lettek összepakolva, a nagy bajom ismételten csak annyi vele, hogy verseny közben nem áll módunkban hallgatni őket, csak a menüben. (Ahol 1-2 percnél többet sohasem töltöttem el) A szinkronról nincs is mit elmondanom, mert a második részben (engemet idegesítő) való felesleges csacsogás itt kikerült, csak a játék kezdésekor, illetve egy nagyobb esemény előtt igazítanak útba az erős Brit akcentussal rendelkező úriemberek/hölgy. Ezzel nincs semmi gond, nem szándékosan emeltem ki a kiejtésüket, hanem mert olyan sokat pofáznak, hogy egy idő után már nagyon idegesítő tud lenni, hogy muszáj végighallgatnom, hogyan nyalják fényesre a picsámat, mire végre a volán mögé jutok.

pic5.jpg

Itt éreztem azt, hogy a Dirt széria végre révbe ért. A versenyek hangulatosak, (bár a vége felé szerintem kezdett ellaposodni a játékélmény) az irányítást végre sikerült belőni, közben pedig mindent megkapunk ahhoz, hogy egy remek rally-s élménnyel gazdagodjunk. Aki most kezdené el a Dirt pályafutását, kezdésként ezt az epizódot ajánlanám neki, így talán nem undorodik el az egésztől. A rajongók pedig meg már biztos végigjátszották.

 

9.3/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr124951513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása